اقتصاد مقاومتی؛ الگویی برگرفته از تجربه افتخارآفرین دفاع مقدس
کد خبر: 3898915
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

اقتصاد مقاومتی؛ الگویی برگرفته از تجربه افتخارآفرین دفاع مقدس

استاندار کرمانشاه اقتصاد مقاومتی را برگرفته از تجربه افتخارآفرین دفاع مقدس دانست.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه به نقل از استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست هماهنگی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مقامات نظامی و انتظامی استان و مدیران عضو کمیته‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: کرمانشاه نقش بسیار برجسته ای در دوران ۸ سال دفاع مقدس داشته است. در واقع جنگ از این استان آغاز شد و در این استان هم به پایان رسید.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ۲۶ هزار شهید از استان کرمانشاه و دیگر استان‌ها در خاک این استان جان خود را فدای حفظ این کشور و این نظام مقدس کردند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: مردم شجاع و مقاوم این استان در طول ۸ سال جنگ حدود هزار بار بمباران سنگین هوایی را تجربه کردند و در دفاع از این کشور جان عزیزان‌شان را تقدیم کردند.

مدیر ارشد استان خاطرنشان کرد: نقش کرمانشاه در آئین ملی چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید شکل ویژه ای به نمایش گذاشته شود و حتماً یک روز به کرمانشاه اختصاص داده شود.

وی دفاع مقدس را مظهر همه خوبی‌ها و ارزش‌های والاست دانست و اظهار داشت: مصداق عینی و کامل تمامی خوبی‌ها و ارزش‌های والا مانند شهادت، ازخودگذشتگی، ایثار، مقاومت، استقامت، خداباوری، خودباوری و … را در دفاع مقدس می‌توان پیدا کرد.

استاندار کرمانشاه اقتصاد مقاومتی را برگرفته از تجربه افتخار آمیز دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در دوران جنگ توانستیم در مقابل تکانه‌های شدید در حوزه‌های نظامی و امنیتی و اقتصادی و … به خوبی و با اقتدار، مقاومت کنیم و در واقع اقتصاد مقاومتی را می‌توان الگویی برگرفته از تجربه افتخارآمیز دوران ۸ سال دفاع مقدس دانست.

وی تأثیرات دفاع مقدس را منحصر به داخل کشور ندانست و گفت: دفاع مقدس نقش بسیار مهمی در بیداری نهضت مقاومت در منطقه داشته است و نقطه اوج آن مکتب حاج قاسم سلیمانی است که باید در آئین چهلمین سالروز دفاع مقدس به شکل شایسته‌ای به آن پرداخته شود.

مدیر ارشد استان افزود: خانواده‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران و آزادگان بسیاری در استان کرمانشاه داریم که باید از طریق رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما، پیام این عزیزان و خاطراتشان از جنگ تحمیلی به گوش مردم برسد.

وی تأکید کرد: دستاوردهای افتخارآفرین دفاع مقدس و ارزش‌های والای آن دوران باید به شکل شایسته ای به نسل امروز و آینده سازان فردا معرفی و منتقل شود.

انتهای پیام
captcha