برگزاری کنگره ملی تبلیغ در مرند
کد خبر: 3905500
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵

برگزاری کنگره ملی تبلیغ در مرند

کنگره ملی تبلیغ امروز، 29 خردادماه با حضور جمعی از مسئولان استانی در مرند برگزار شد.

برگزاری کنگره ملی تبلیغ در مرندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان امروز، 29 خردادماه در کنگره ملی تبلیغ در مرند، با اشاره به نقش مهم مبلغین دینی در گسترش مبانی دینی اهل بیت (ع) گفت: مردم باید قدر مبلغین واقعی دین را بدانند، زیرا بسیاری از دولت‌های استکباری در تلاش برای از بین بردن اسلام واقعی هستند.

وی ادامه داد: مبلغینی همچون امام خمینی (ره)، شیخ فضل الله نوری، کاشانی و آیت‌الله مدرس‌ها جان خود را در راه آگاه سازی به مردم فدا کردند.

حجت‌الاسلام شعبانی، با اشاره به نقش موثر مبلغین دینی در سعادتمندی جامعه خاطرنشان کرد: با افزایش حس دینی و اعتقادی مردم در دهه محرم و ماه مبارک رمضان بزهکاری کاهش محسوسی پیدا می‌کند که نشان دهنده تاثیر مطالب مبلغین دینی بین مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون هیچگاه از جهت گیری انقلابی و پیروی از ولایت فقیه فاصله نگرفته است تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان تبلیغات اسلامی معرفی اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی با تشریح مختصری از اسلام ناب محمدی(ص) گفت: اسلام ناب محمدی(ص) اسلامی نیست که به نفع برخی اقشار جامعه سانسور شده باشد، اسلامی نیست که از نام مستکبران بترسد، بلکه باید عزتمندانه در مقابل مستکبران و زورگویان جهات مقاومت کند.

وی ادامه داد: حضور نیرو‌های مخلص اسلامی در سوریه همان اسلام ناب محمدی (ص) بود که باتوجه به مخالفت‌های موجود از طرف برخی افراد، اما سربازان اسلام در سوریه مقاومت کردند و پیروز شدند.

حجت‌الاسلام شعبانی، در ادامه به اجرای برنامه زیست بوم فرهنگی این سازمان در استان اشاره کرد و گفت: هر شهر و روستایی فرهنگ خاص خود را دارد بنابراین برنامه‌های فرهنگی مخصوص مناطق طراحی و اجرا خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، همچنین به اجرای طرح مردمی سازی تبلیغ در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: در مردمی سازی تبلیغ هرکسی در هر شغلی که هست با توجه به توانمندی‌های خود می‌تواند کار‌های تبلیغی بسیار موثری در جامعه انجام دهد.

انتهای پیام
captcha