گام دوّم انقلاب جهشی در راستای تحقق تعهد اسلامی مساجد است
کد خبر: 3922720
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

گام دوّم انقلاب جهشی در راستای تحقق تعهد اسلامی مساجد است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل، گفت: مساجد در جامعه و تمدّن اسلامی، نقشی ویژه دارند و برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی بایستی به سطح تراز انقلاب که در پی شکل‌دهی به تمدّن نوین اسلامی است، برسند.

گام دوّم انقلاب جهشی در راستای تحقق تعهد اسلامی مساجد استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر نصیری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل، 23 شهریورماه در جمع تعدادی از اصحاب رسانه، گفت: مساجد نقش مهمی در ترویج معارف دینی و فرهنگ عامه دارد و کار‌های فرهنگی در مساجد تاثیر مستقیم در تربیت نسل فرهیخته دینی و فرهنگی خواهد داشت.
وی افزود: مساجد در جامعه و تمدّن اسلامی، نقشی ویژه دارند و برای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی مساجد باید به سطح تراز انقلاب اسلامی ایران که در پی شکل دهی به تمدّن نوین اسلامی است، برسند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل تصریح کرد: مساجد به عنوان مرجع و پایگاه اصلی جامعه و پیشران تحقق تمدن نوین اسلامی شناخته می‌شود و تاثیر پذیری بسیار بالایی در نزد افکار عمومی دارد.
این مقام مسئول اظهار کرد: ماندگاری بیشتر کار‌های فرهنگی به دلیل مشارکت مردم که با محوریت مسجد صورت می‌گیرد، در فعالیت‌های فرهنگی مسجد است.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های آموزشی، اجتماعی و فرهنگی کانون‌ها نیز در مساجد تاکنون تاثیر بسزایی در جذب نوجوانان و جوانان داشته و باید این روند با برنامه ریزی‌های منظم تداوم یابد.
نصیری بیان کرد: زنده نگه داشتن روح معنوی عزاداری‌های ماه محرم در مساجد نشان از تاثیرگذاری فرهنگی این مکان معنوی در عمق اندیشه مردم دارد و باید این مکان تبلیغ دین به فعالیت‌های فرهنگی نیز تبدیل شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان افزود: مساجد می‌توانند نقش تاثیر گذاری در مهندسی فرهنگی کشوری ایفا کنند و مسئولان باید از این نهاد معنوی برای اهداف فرهنگی بیش از پیش بهره‌مند شوند.
نصیری اظهار کرد: مساجد سنگر انقلاب اسلامی در روز‌های سخت بود و امروز نیز می‌تواند برای مقابله با جنگ فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمنان به عنوان خط مقدم نقش آفرینی کند.

انتهای پیام
captcha