اهداف انقلاب اختصاص به یک نژاد و اقلیم ندارد
کد خبر: 3927858
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷

اهداف انقلاب اختصاص به یک نژاد و اقلیم ندارد

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با بیان اینكه اهداف انقلاب اسلامی ایران اختصاص به یک نژاد و اقلیم ندارد، بلکه آرمان‌های متعالی است که برگرفته از منابع وحی و توحید است، خواستار برگزاری همایش مقاومت همزمان با نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در شیراز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد استوار میمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس، امروز، ۱۶ مهر ماه در نشست «شناخت و ظرفیت‌های بین‌الملل سومین حرم اهل بیت(ع)»، اظهار کرد: استان فارس به ویژه شیراز یکی از مناطقی است که به جهات مختلف ظرفیت‌های بین‌المللی بالایی دارد.

وی با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های شیراز و تلاش برای شکوفایی آن باعث برداشته شدن گام‌های بلند برای معرفی مکتب تشیع و صدور انقلاب خواهد شد، افزود: امروز در گام دوم انقلاب قرار داریم، گام اول، تشیع به عالم معرفی شد، اما این مقدار معرفی مرحله حدوث بود و در مرحله بقا و مسیر معرفی تفصیلی معرفی مکتب اهل بیت(ع) و آرمان‌های انقلاب باید گام برداریم.

استوار میمندی بیان کرد: اهداف و آرمان‌هایی که انقلاب اسلامی ایران معرفی کرده است، اختصاص به یک نژاد و اقلیم ندارد، بلکه آرمان‌های متعالی است که برگرفته از منابع وحی و توحید است، لذا برای معرفی باید خاستگاه حوزه علمیه را با فضای بیرون حوزه‌ها معرفی کنیم.

مدیر حوزه علمیه فارس با اشاره به نقش سپهبد شهید قاسم سلیمانی در صدور انقلاب اسلامی، خواستار برگزاری همایش بین‌المللی مقاومت همزمان با نخستین سالگرد شهید سپهبد سلیمانی در شیراز شد.

وی در خصوص ظرفیت‌های فارس و شیراز نیز گفت: محور اول که یک ظرفیت عظیمی ایجاد کرده وجود اماکن مذهبی باستانی و زیارتی و گردشگری است؛ سومین حرم اهل بیت(ع) یک ظرفیتی است که جاذبه گردشگری ایجاد می‌کند؛ ما آثار باستانی را داریم که به قدمت تاریخ ایران از زمان ورود آرایی‌ها به بعد است، چه در شیراز و چه در دیگر مناطق استان، برخی از این آثار بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارند.

استوار میمندی با بیان اینكه اقلیم‌های متفاوت در سطح استان نیز جاذبه ایجاد کرده است، گفت: این ظرفیت‌ها ایجاب می‌کند که حوزه علمیه از آن‌ها به خوبی استفاده کند، همچنین در انتقال معارف دینی ارزش‌های انسانی می‌تواند موثر باشد.

مدیر حوزه علمیه فارس، مجاورت با کشورهای همسایه را یکی دیگر از ظرفیت‌های فارس برشمرد که حوزه علمیه می‌تواند از آن استفاه کند و تأکید کرد: حوزه در راستای انتقال معارف دینی ورود کند. مدارس علمیه‌ای با قدمت بالایی در سطح استان از جمله منصوریه، خان و محمودیه وجود دارد که در کشور انگشت شمار است، این‌ها ظرفیت‌های ذاتی حوزه علمیه در عرصه بین‌الملل است.

انتهای پیام
captcha