از وقف در بحران کرونا تا ثبت 12 هزار گروه در اطلس گروه‌های جهادی
کد خبر: 3940312
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
برخط جامعه /

از وقف در بحران کرونا تا ثبت 12 هزار گروه در اطلس گروه‌های جهادی

در هفته‌ای که گذشت اخبار مختلفی در رابطه با روز حقوق بشر، وضعیت وقف‌های کرونایی، اقدامات جهادی، وضعیت خدمات شهری به معلولان و روند کرونا در کشور و آخرین وضعیت خانواده شهدای سلامت منتشر شد.

از وقف در بحران کرونا تا ثبت 12 هزار گروه در اطلس گروه‌های جهادیبه گزارش ایکنا، سرویس اجتماعی خبرگزاری ایکنا، در هفته‌ی که گذشت اخبار مختلفی در رابطه با روز حقوق بشر، وضعیت وقف‌های کرونایی، اقدامات جهادی، وضعیت خدمات شهری به معلولان منتشر کرد.

واقفان برای مشارکت در حل بحران‌ها نیات کلی‌تری انتخاب کنند

حجت‌الاسلام غلام‌رضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اگر واقفان در تنظیم وقف‌نامه نیات خود را به صورت کلی بیان کنند که با تصمیم‌گیری و اختیار متولی، درآمد موقوفه براساس نیاز زمان استفاده شود، در هر بحرانی می‌توان از موقوفات استفاده کرد.

آمادگی سازمان دانشجویان برای تأمین منابع انسانی متخصص در جهاددانشگاهی

مهدی عباسی، سرپرست سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، بر ضرورت بسترسازی برای تحقق و عینیت‌یابی مشارکت دانشجویان در عرصه‌های گوناگون کشور تأکید کرد و از آمادگی سازمان دانشجویان برای تأمین منابع انسانی متخصص در جهاددانشگاهی خبر داد.

توزیع بسته‌های بهداشتی در بیمارستان‌های شریعتی و فیروزگر تهران

سیدحمیدرضا قریشی، فرمانده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات سپاه محمد رسول الله (ص)، در گفتگو با ایکنا، درباره فعالیت‌های این نهاد در ایام شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات از آغاز شیوع بحران در کشور وارد میدان شده و اقدامات متعددی را انجام داده است. تولید و توزیع ماسک با همکاری و هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای، توزیع مواد ضدعفونی‌کننده بدون الکل، ضدعفونی اماکن مختلف با اشعه (UV)، بهره‌گیری از بسیجیان برای رسیدگی به امور سالمندان در آسایشگاه‌های مختلف از جمله آسایشگاه کهریزک از طریق تهیه و توزیع آب میوه طبیعی در میان ایشان و ... از جمله فعالیت‌های ما بوده است.

تربیت دانشجوی متعهد از چه مسیری می‌گذرد 

محمدسعید ذکایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، در گفتگو با ایکنا، به مناسبت ۱۶ آذر (روز دانشجو)، درباره مسئولیت اجتماعی دانشجویان و چگونگی مشارکت اجتماعی این قشر اظهار کرد: دانشجو شامل قشر متنوعی از افراد جامعه است که هویت‌های مختلف را نمایندگی می‌کند. همچنین در جنسیت و ترکیب گروه‌های قومی با تنوع در قشر دانشجو روبرو هستیم. در وجه اجتماعی و فرهنگی، معنای دانشجو و دانشجو بودن نسبت به ۲۰ سال گذشته و تقریباً دو نسل قبل‌تر، متفاوت‌تر شده و به واسطه فراگیر شدن آموزش عالی و وجود انبوه مؤسسات، نقش دانشجو در این جنبه‌ها و هویت دانشجویی در نقش‌های اجتماعی، حرفه‌ای و فراگیر دچار تحول شده و به دانشجو و هویت دانشجویی معنای دموکراتیک‌تر و فراگیرتری بخشیده است. اما فارغ از آنچه که این گروه نمایندگی می‌کند، می‌توان به نسبت دغدغه اندوختن سرمایه‌های فرهنگی و تعیین دورنمای روشن برای ساختن آینده و متناسب با ظرفیت‌ها و توانایی‌های قشر دانشجو و تخصص علمی و حرفه‌ای و انرژی و جوانی، از دانشجویان انتظاراتی داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است: اگر شایسته سالاری وجود نداشته و ساختار‌های آموزشی و خدماتی استاندارد نباشند، با علم روز جهان ارتباط برقرار نشود و دانشگاه‌های ما زیر سایه نگاه‌های سیاسی اداره شوند، متعهد بودن و ایفای نقش دانشجو دچار خدشه می‌شود.

دستکاری قصه‌های مجید در کتاب درسی مورد تأیید نیست 

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش در پی تغییرات متن داستان قصه‌های مجید در کتاب فارسی پایه هفتم، گفت: اضافه کردن عبارت «وضو گرفتم و نماز خواندم» به متن اصلی این داستان که اثر اصیل نویسنده است، اگر چه ممکن است برای اثرگذاری بیشتر عبادی و معنوی بر دانش‌آموز بوده باشد، اما مورد تأیید ما نیست و در سال آینده به متن قبلی و اصیل خود باز می‌گردد.

هشدار نسبت به دورهمی‌های یلدایی

بابک دین پرست، دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا ضمن تأکید بر لزوم تدوین شیوه‌نامه اجرایی کارگروه خانواده نسبت به برگزاری دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا هشدار داد و گفت: شکل‌گیری دورهمی‌های خانوادگی قطعاً منجر به شیوع بیش از پیش بیماری کرونا در میان خانواده می‌شود.

مدیریت آسیب‌های حوزه مداحی

محسن طاهری، مدیرعامل خانه مداحان اهل‌بیت (ع) درباره چگونگی ورود این خانه به آسیب‌های حوزه مداحی همچون بیان اقوال نامعتبر و یا اشعار نامناسب، گفت: بر این اساس، شورایی در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده و هر دو ماه یک‌بار جلسات این شورا برگزار می‌شود و هر چه که به تصویب این شورا برسد، لازم‌الاجرا در سطح کشور است.

برنامه‌ریزی حج ۱۴۰۰ در دستور کار سازمان حج و زیارت قرار گرفت

اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت، فرآیند عملیات حج ۱۴۰۰ را ارائه کرد و گفت: با توجه به تجربه عمره مفرده در شرایط کرونا در عربستان و نزدیک شدن زمان مذاکرات حج ۱۴۰۰ این موضوع در دستور کار مسئولان و مدیران سازمان حج و زیارت قرار گرفته است.


احکام فقهی دانش‌آموزان با نیاز‌های خاص مناسب‌سازی شد

جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در تشریح اقدامات صورت گرفته برای دانش‌آموزان با نیاز‌های خاص، از اهدای ۱۵ هزار تبلت به این دانش‌آموزان خبر داد و گفت: احکام فقهی و دینی دانش‌آموزان با نیاز ویژه مناسب‌سازی شده است.
 

روز جهانی حقوق بشر؛ روزی بدون کرامت انسانی

حمیده جاودانی‌پور، محقق و مدرس نهج‌البلاغه با تأکید بر اینکه اگر انسان را موجودی محدود به جهان فرض کنیم، حقوقی که برای او ترسیم می‌کنیم نیز محدود خواهد بود، گفت: اگر در تعریف حقوق بشر کرامت و متعالی بودن انسان محور قرار نگیرد، هم انسان و هم حقوق بشر ناقص تعریف می‌شود.


غفلت از ارائه خدمات شهری به معلولان

پیروز حناچی، شهردار تهران ضمن انتقاد از کم‌توجهی‌های انجام شده در ارائه خدمات شهری به معلولان، اظهار کرد: نمی‌توانیم یک ساله تمامی ایرادات را برطرف کنیم، چراکه طی چهل سال گذشته به این موضوع کمتر رسیدگی شده است و اکنون برای رفع ایرادات موجود به فرصتی حداقل پنج ساله نیاز است تا بتوانیم برنامه‌های مدنظر را به خوبی پیش ببریم.
 

تعرفه جدید تست کرونا ابلاغ شد

سیامک سمیعی، مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع وزارت بهداشت، در رابطه با هزینه‌های آزمایشگاهی کووید ۱۹ اظهار کرد: به پیشنهاد شورای عالی بیمه هزینه تمام شده تست pcr کووید۱۹ که برای تست‌های تولید داخل تعیین شده است در بخش دولتی ۲۴۰ هزار تومان و در بخش خصوصی به ۳۰۱ هزار تومان است.

وضعیت نگران‌کننده بیماران تالاسمی به دلیل مشکلات تأمین دارو

یونس عرب، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی، با اشاره به مشکلات تأمین داروی بیماران تالاسمی در کشور، وضعیت این بیماران را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: اگر دارو به بیمار تالاسمی نرسد، آهن در اعضای حیاتی او مانند قلب و کبد رسوب کرده و آن‌ها را با مرگ زودرس مواجه می‌کند.
 

لزوم نظام‌دهی به پژوهش‌های قرآن و سلامت

مهدی مصری، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه، با اشاره به تصویب و ابلاغ سند راهبردی کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت گفت: این سند در کلیات مطلوب است، اما انتظارات را در نظام‌دهی به پژوهش‌های میان‌رشته‌ای برآورده نکرده است.

به گزارش ایکنا، در هفته جاری روند مرگ‌های کرونایی در کشور نزولی شد، اما همچنان روزانه تعداد زیادی از بیماران جدید مبتلا به این بیماری شناسایی می‌شوند

عوامل کندی کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان کرونایی

سیداحمد عبودتیان، مسئول بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء(ع) به تحلیل نواقص و آسیب‌هایی که در کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان از کرونا وجود داشت پرداخت و گفت: نادیده گرفتن قدرت مردم از سوی نهاد‌های حاکمیتی یکی از دلایل کند بودن کمک‌رسانی‌ها بود.

ثبت ۱۲ هزار گروه جدید در سامانه اطلس جهادی

سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: ۴۲ هزار گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت شده است که از این تعداد ۱۲ هزار گروه تازه تأسیس هستند.
انتهای پیام
captcha