مراسم گرامیداشت دهه فجر تشریفاتی و نمادین نیست / اعلام برنامه‌های یوم‌الله 22 بهمن
کد خبر: 3952627
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
نصرت‌الله لطفی:

مراسم گرامیداشت دهه فجر تشریفاتی و نمادین نیست / اعلام برنامه‌های یوم‌الله 22 بهمن

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآور شد: مردم ایران اسلامی واقفند که مراسم گرامیداشت دهه فجر و یوم‌الله 22 بهمن، مراسم نمادین و تشریفاتی نیست، بلکه پدیده‌ای استثنایی است که همه اقشار مردم به عنوان تجدید بیعت با اسلام، انقلاب، نظام اسلامی و آرمان‌های امام(ره) و رهبری در آن حاضر می‌شوند تا از انقلاب و نظام صیانت کنند.

نشست خبری نصرت الله لطفی

به گزارش ایکنا نشست خبری اعلام سیاست ها و کلیات برنامه های مراسم یوم الله 22 بهمن صبح امروز، دوشنبه 20 بهمن، در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نصرت الله لطفی، قائم مقام مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این نشست با تبریک ایام‌الله دهه فجر  و تقارن آن با ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره)، گفت: همه مناسبت‌ها برای ما عید است و از رسانه‌ها می‌خواهم اهتمام بیشتری برای آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به سال‌های قبل با توجه به متفاوت‌بودن وضعیت امسال داشته باشند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی واقفند که مراسم گرامیداشت دهه فجر و یوم‌الله 22 بهمن، مراسم نمادین و تشریفاتی نیست، بلکه پدیده‌ای استثنایی است که همه اقشار مردم به عنوان تجدید بیعت با اسلام، انقلاب، نظام اسلامی و آرمان‌های امام(ره) و رهبری در آن حاضر می‌شوند تا از انقلاب و نظام اسلامی صیانت کنند.

لطفی با بیان اینکه ایام‌الله دهه فجر طلیعه پیروزی حق بر باطل و غلبه مستضعفان بر مستکبران است، گفت: حضور پرشکوه مردم در این مراسم مظهر و تجلی عظمت و اقتدار ایران اسلامی و برافراشته شدن پرچم عدالت اسلامی است و امام خمینی(ره) به همین دلیل یوم‌الله ۲۲ بهمن را عید بزرگ اسلامی خواندند.

وی شعار محوری روز ۲۲ بهمن امسال را «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» خواند و گفت: این شعار براساس وضعیت بین‌المللی انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن و آینده این انقلاب انتخاب شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: مراسم بزرگداشت دهه فجر معمولاً از ماه‌ها قبل با تشریک مساعی همگانی نهادهای مختلف هماهنگی و برنامه‌ریزی می‌شود و امسال هم از نیمه شهریور در قالب 24 کارگروه تخصصی شامل ارگان‌ها، نهادها و تشکل‌های مردمی با بیش از 42 هزار عنوان فعالیت، برنامه و مراسم پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شد. با همراهی مردم عزیز در شرایط کرونایی با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت این برنامه‌ها از 12 بهمن آغاز شد و تا امروز به شیوه مطلوب، با عظمت و سلامت‌محور برگزار شده و امروز هم مهیای برگزاری مراسم یوم الله 22 بهمن می‌شویم.

لطفی بیان کرد: امروز در مقایسه با سال‌های گذشته انقلاب و نظام اسلامی در اوج اقتدار بین‌المللی در حوزه‌های سیاسی، نظامی، علمی و پزشکی قرار دار و این به رغم همه فتنه‌ها، جنگ‌های سخت و نرم و تحریم‌ها در 42 سال گذشته بوده است و نظام اسلامی با توکل بر خدا و حضور مردمان نمونه و چون کوه ایستاده و مسیر الهی خویش را ادامه می‌دهد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در کنار شعار محوری، عناوینی نیز برای هر یک از روزهای ایام‌الله دهه فجر در نظر گرفته شده و برنامه‌هایی متناسب با آن عنوان انجام می‌گیرد. امروز، 20 بهمن؛ «انقلاب اسلامی،‌ بسیج فداکار، خدمت مؤمنانه، مدافعان سلامت» نام گرفته و از جمله برنامه‌های امروز رزمایش سراسری خدمت مؤمنانه با همکاری بسیج سازندگی است.

وی ابراز کرد: 21 بهمن نیز به یاد رشادت‌ها و فداکاری‌های سردار سلیمانی «انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، جبهه مقاومت، استکبارستیزی» و 22 بهمن نیز «انقلاب اسلامی، یوم‌الله ۲۲ بهمن، عید بزرگ اسلامی، سر‌آغاز حکومت الله بر جهان» نام گرفته است. امسال نیز جهانیان یکبار دیگر نظاره‌گر حضور مردمان دشمن‌شناس، وظیفه‌شناس و همیشه حاضر در صحنه ایران اسلامی خواهند بود و 22 بهمن با عظمت، با اقتدار و ماندگار در این سال کرونایی رقم می‌خورد.

لطفی درباره برنامه‌های ویژه شب 22 بهمن گفت: جشن سراسری و ویژه برنامه «شکوه صبر و شکر» به منزله ترجمان کلام وحی در خصوص دو صفت صبار و شکور که با حضور هیئت‌های مذهبی در حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) و حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ساعت 18:30 21 بهمن برگزار می‌شود. همچنین به یاد تکبیرهای 21 بهمن 1357 همچون سال‌‌های قبل بانگ تکبیر و فریاد الله اکبر از مساجد و رسانه ملی همزمان با نورافشانی در ساعت 21 این روز در تهران و 30 مرکز استان و 400 شهر و روستای بزرگ کشور برگزار می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: در خارج از کشور نیز با برنامه‌ریزی و همکاری وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همه سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و 63 رایزن فرهنگی آیین‌های ویژه 22 بهمن برگزار می‌شود.

لطفی بیان کرد: امسال به واسطه شرایط خاص کرونایی و تأکید بر برگزاری سلامت‌محور همه مراسم‌ها در روز 22 بهمن شاهد هیچ‌گونه تجمع مردمی نخواهیم بود و هیچ فراخوانی هم به عنوان راهپیمایی نداشته و نخواهیم داشت و راهپیمایی امسال به صورت ترکیبی از موتوری و خودرویی خانوادگی برگزار می‌شود. این مراسم همزمان در بیش از هزار شهر و شهرستان و حدود چهار هزار روستا برگزار می‌شود و محور و مبدأ همه فعالیت‌ها در این روز مساجد هستند و مراسم نیز در سراسر کشور از ساعت 10 صبح آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت به کار بردن ذوق، خلاقیت، ابتکار و نوآوری در تزیین خودروها و موتورها گفت: کسانی که بهترین شکل از اقلام و نمادهای تبلیغاتی در تزیین خودرو و موتور استفاده کنند مورد تشویق قرار خواهند گرفت لذا یکی از اولویت‌های مراسم 22 بهمن امسال تزیین زیبنده و مطلوب خودروهاست. در تهران حدود 15 کیلومتر امکانات صوتی برای اطلاع‌رسانی در نظر گرفته شده و در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز این امکانات صوتی در حدود 250 کیلومتر است.

لطفی یادآور شد: در بستر فضای مجازی نیز پویش‌های «راهپیمایی در فضای مجازی»، «هر خانه یک پرچم» و «هر خودرو یک پرچم» راه‌اندازی شده است تا مردم در فضای مجازی نسبت به شعار محوری، بندهای قطعنامه سراسری و اعلام شعارهای دلخواه خود اظهار نظر کنند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: با وجود اینکه راهپیمایی امسال فقط به صورت خودرویی و موتوری است بیش از 6200 عکاس، خبرنگار و فیلمبردار و 250 گروه ویژه خبری رسانه ملی و 200 عکاس و خبرنگار رسانه‌های خارجی مقیم ایران این مراسم را پوشش می‌دهند.

وی ادامه داد: در تهران نمونه‌هایی از دستاوردهای نیروی هوا و فضای سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در میدان آزادی به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در تهران و برخی استان‌ها یگان‌های ویژه موتوری با لباس‌های محلی اقوام ایرانی به اجرای برنامه می‌پردازند. طبق سال‌های قبل مراسم در تهران از برج آزادی با تلاوت قرآن کریم، اجرای سرود و همخوانی و قرائت قطعنامه سراسری انجام می‌شود. مراسم ویژه برج آزادی در تهران از رادیو انقلاب پخش می‌شود.

لطفی درباره سخنرانی رئیس‌جمهور در این مراسم هم گفت: شورای هماهنگی به مانند همه سال‌ها دعوتنامه کتبی خدمت ایشان ارسال کرده تا برای سخنرانی در جایگاه ویژه میدان آزادی ارسال شده و مقدمات آن را هم فراهم کرده‌ایم تا در صورت صلاحدید در این مراسم حاضر شوند. اما اگر ایشان سخنرانی حضوری را به صلاح ندانستند ما هم همراه هستیم و مراسم فارغ از هر حاشیه‌ای خواهد بود. لذا اگر رئیس جمهور به مراسم سخنرانی برج آزادی نیامدند و از رسانه ملی سخنرانی کردند از باب حفظ حرمت هیچ برنامه سخنرانی در تهران نخواهیم داشت.

وی در پایان به اعلام اسامی سخنرانان مراسم یوم‌الله 22 بهمن در سایر استان ها پرداخت که اسامی آنها به شرح ذیل است.

اسامی سخنرانان یوم الله 22 بهمن

انتهای پیام
captcha