روایت شهید سلیمانی از حساسیت منطقه عملیاتی والفجر ۸ + صوت
کد خبر: 3953117
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶

روایت شهید سلیمانی از حساسیت منطقه عملیاتی والفجر ۸ + صوت

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برای اولین بار صوتی از سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی منتشر کرد که درباره حساسیت منطقه عملیاتی والفجر ۸ پرداخته است.

روایت شهید سلیمانی از حساسیت منطقه عملیاتی والفجر ۸ + صوتبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، این مرکز برای نخستین بار صوتی از سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی منتشر کرده که به روایت این شهید از حساسیت منطقه عملیاتی والفجر ۸ می‌پردازد.

شهید سردار سلیمانی درباره این عملیات گفته است: «یک عملیات بسیار و بسیار حساس و پر استراتژی و عملیاتی که از هر نظر برای جمهوری اسلامی هم می‌تواند سعادت‌بخش باشد، هم مشکل‌ساز باشد. عملیاتی که می‌خواهیم انجام بدهیم که ان‌شاءالله به حول و قوه الهی در آستانه‌اش هستیم زمان ساعت‌شماری برای ساعت عملیات، تا عملیات بدر و عملیات خیبر و همه عملیات‌هایی که تابه‌حال انجام دادیم از هر لحاظ فرق می‌کند. این عملیات، هم از نظر سیاسی فرق می‌کند که خط‌مشی مسئولین جمهوری اسلامی را مشخص می‌کند، هم از نظر نظامی فرق می‌کند.

از نظر سیاسی با بدر خیلی فرق می‌کند، چون زمین عملیات در جایی واقع‌شده است که زمین منطقه یک زمین از نظر سوق‌الجیشی یک زمین کاملاً سیاسی است یعنی زمین منطقه جنوب اروندرود زمین است که در خط مرز کویت، عربستان و عراق واقع شده است. هر حرکت نیروی نظامی یک کشور از نظر سیاسی بسیار بسیار حائز اهمیت است و عملیاتی هست که با این ارزش سیاسی بالا و حساسیت سیاسی ـ نظامی، فشار‌های زیادی قطعاً به جمهوری اسلامی خواهد آمد. این تیپ فشارها، چه فشار‌های سیاسی، چه فشار‌های نظامی باشد، یعنی این منطقه عملیات، منطقه عملیاتی است که دنیا روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند بیش از بدر، بیش از خیبر و بیش از همه عملیات‌هایی که انجام دادیم.

ما قطعاً می‌دانیم در این عملیات پل هوایی مهمات بین بغداد و کشور‌های خارج برگزار خواهد شد. یعنی آنچه کمک از دستشان بربیاید به دلیل حساسیت این عملیات انجام می‌دهند.

یادآور می‌شود؛ عملیات والفجر ۸ با رمز مقدس «یا فاطمه‌الزهرا(س)» به عنوان طولانی‌ترین عملیات دوران هشت سال دفاع مقدس با هدف قطع ارتباط رژیم بعث عراق با خلیج فارس انجام شد. عبور از رودخانه، بر روی کاغذ و به نظر قریب به اتفاق فرماندهان جنگ در جهان غیرممکن بود، اما در علمیات والفجر۸ نیرو‌های عمل کننده با عبور از رودخانه اروند که به رودخانه وحشی مشهور است، تعجب دنیا را برانگیختند.

انتهای پیام
captcha