از کجا بفهمیم تاچ ال سی دی گوش شکسته است؟
کد خبر: 3960858
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰

از کجا بفهمیم تاچ ال سی دی گوش شکسته است؟

شکستن تاچ ال سی دی تلفن‌های هوشمند اتفاق ناگواری است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. مهم‌ترین نکته در این شرایط این است که متوجه شوید تاچ ال سی دی تلفن همراه شکسته یا فقط به گلس آن آسیب وارد شده است.

شکستن تاچ ال سی دی تلفن‌های هوشمند اتفاق ناگواری است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. مهم‌ترین نکته در این شرایط این است که متوجه شوید تاچ ال سی دی تلفن همراه شکسته یا فقط به گلس آن آسیب وارد شده است. به همین جهت ما در این مقاله از امداد موبایل https://emdadmobile.net قصد داریم روش‌های فهمیدن تاچ ال سی دی شکسته را آموزش دهیم.

روشهای فهمیدن تاچ ال سی دی شکسته

 در واقع صفحه نمایش تلفن همراه از سه قسمت مختلف گلس، تاچ و ال سی دی تشکیل شده است. هنگامی که به علت افتادن گوشی یا ضربه خوردن به آن، مشکلاتی برای صفحه نمایش ایجاد می‌شود، ممکن است تنها یکی از این قسمت‌ها آسیب دیده باشد. شما می‌توانید از طریق نشانه‌های روی صفحه نمایش، متوجه شوید که آسیب مربوط به کدام قسمت است.

اولین لایه از صفحه نمایش گوشی، گلس یا پنل شیشه‌ای

در بیرونی‌ترین سطح صفحه نمایش تلفن همراه یک پنل شیشه‌ای قرار گرفته است، که اصطلاحاً به آن گلس نیز گفته می‌شود. این، اولین لایه‌ای است که در مسیر برخورد ضربه قرار دارد و ضخامت آن بسیار کم است. توجه داشته باشید این لایه را با گلس محافظ  که جزو لوازم جانبی تلفن‌های هوشمند هستند، اشتباه نگیرید.

از کجا بفهمیم تاچ ال سی دی گوش شکسته است؟

در این حالت، آسیب وارد شده معمولاً به شکل ترک‌های تار عنکبوتی روی صفحه گوشی دیده می‌شود. تاچ گوشی همچنان کار می‌کند و مشکلی برای تصاویر از نظر رنگ و پرش ایجاد نشده است. در بعضی از گوشی‌ها به دلیل اینکه گلس، تاچ و ال سی دی جدا هستند می‌توان به طور جداگانه آنها را تعویض کرد.

لایه حساس و لمسی صفحه نمایش، تاچ ال سی دی گوشی

در دومین لایه بعد از گلس گوشی، تاچ اسکرین قرار گرفته است. این لایه، مسئول تشخیص و دریافت لمس انگشتان دست است و حساسیت بسیار بالایی دارد.

 اگر این لایه آسیب دیده باشد، صفحه نمایش گوشی روشن می‌ماند اما تاچ آن کار نمی‌کند و به این معناست که ضربه وارد شده بیش از اندازه بوده و در عملکرد لمسی آن مشکل ایجاد کرده است. به طور معمول نمی‌توان تاچ را به صورت جداگانه تعویض کرد.

از کجا بفهمیم تاچ ال سی دی گوش شکسته است؟

صفحه نمایش اصلی گوشی، ال سی دی گوشی

صفحه نمایش اصلی گوشی یا همان ال سی دی در پایین‌ترین لایه قرار دارد. در واقع مهم‌ترین قسمت صفحه هر گوشی ال سی دی آن است. به همین خاطر لایه‌های زیادی به عنوان محافظ روی آن قرار گرفته است تا از آسیب به ال سی دی گوشی جلوگیری شود.

از نشانه‌های آسیب به ال سی دی گوشی سیاه شدن کل صفحه است به طوری که هیچ تصویری روی آن نمایش داده نمی‌شود. یا حتی ممکن است خط‌های مشکی و سفید و سبز روی صفحه گوشی دیده شود. در این حالت باید گفت آسیب وارد شده به صفحه نمایش جدی بوده و به هیچ وجه قابل تعمیر نیست. و تنها باید ال سی دی آن تعویض شود.

اگر شما هم دچار چنین مشکلی شده‌اید، متخصصان حرفه‌ای امداد موبایل جهت تعمیر هر چه سریع‌تر تلفن‌های هوشمند شما آماده خدمت‌رسانی هستند. کافیست با ما تماس بگیرید.

انتهای پیام
captcha