ظرفیت ۲ بیمارستان مرجع کرونا در فارس تکمیل شد / تقدیر وزیر بهداشت از مدافعان سلامت
کد خبر: 3961661
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

ظرفیت ۲ بیمارستان مرجع کرونا در فارس تکمیل شد / تقدیر وزیر بهداشت از مدافعان سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ضمن ابراز نگرانی از به صدا درآمدن دوباره زنگ خطر کرونا در فارس، از تکمیل ظرفیت پذیرش بیمار کووید ۱۹ در دو بیمارستان مرجع استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 9 فروردین‌ماه، از تکمیل ظرفیت پذیرش بیمار کووید ۱۹ در دو بیمارستان مرجع فارس خبر داد و شرایط کنونی را به منزله ورود دوباره به بحران و پیک جدید بیماری دانست و بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان برای ایجاد آمادگی لازم تأکید کرد.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته با افزایش قابل توجه ورودی به بیمارستان‌ها مواجه بوده‌ایم، اقدامات صورت گرفته برای افزایش تخت‌های بیمارستانی و امکان پذیرش بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان را مورد پیگیری قرار داد.

لطفی همچنین نسبت به برخی سهل‌انگاری‌های عمومی در زمینه رعایت اصول بهداشتی، به ویژه سفرهای غیرضروری و دورهمی‌های خانوادگی ابراز نگرانی کرده و بر ضرورت افزایش توجه و همکاری عمومی در زمینه پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طی بیش از یک سال گذشته، فراتر از توان در مسیر مبارزه با کرونا کوشیده است، ضرورت کنونی را مشارکت مردم در جدی گرفتن پروتکل ها دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دریافت آخرین گزارش‌های مربوط به انجام واکسیناسیون در گروه‌های هدف که بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در بالاترین جایگاه کشور قرار دارد، این را مرهون تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت استان و همچنین وجود زیرساخت‌های قوی در مجموعه سلامت فارس دانست.

وی همچنین به بررسی آخرین وضعیت تغییر رنگ شهرهای استان، میزان ابتلا در مناطق مختلف، اقدامات صورت گرفته برای مهار بیماری در شهرستان‌ها و میزان مشارکت بین بخشی مسئولان در این زمینه پرداخت و دستورات لازم صادر شد.

لطفی از فرمانداران و مسئولان شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی خواست تا با شبکه‌های بهداشت و درمان استان همکاری کامل داشته باشند تا بتوانیم با مشارکت و همکاری، در زمینه کنترل بیماری موفق شویم.

وی در ادامه فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان در ایام نوروز و روند نمونه‌گیری‌ها، آخرین وضعیت سلامت کارکنان مبتلا به کرونا، وضعیت سلامت بیماران در بخش‌های عادی و ویژه کرونا در استان و علت‌های جان باختن مبتلایان طی ۴۸ ساعت گذشته را مورد پیگیری قرار داد.

همچنین در این نشست سعید نمکی، وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ضمن تبریک عید بزرگ نیمه شعبان و سال نو، از زحمات تیم‌های مدافع سلامت در سال ۹۹ تقدیر کرد و گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خط مقدم مبارزه با کرونا، گل کاشتند و ما نیز تلاش می‌کنیم با وجود همه چالش‌ها، کار را پیش ببریم.

وی ضمن اعلام ضرورت ایجاد آمادگی برای پیش‌بینی تخت‌های بیشتر، اظهار کرد: در فارس به دلیل وجود مدیریت قوی در حوزه سلامت، گرفتاری بزرگی نخواهیم داشت، اما لازم است تدابیر اندیشیده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین آخرین وضعیت فارس را در زمینه کرونا، از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز جویا شد.

انتهای پیام
captcha