نشست جهانی اصفهان، مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3962932
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
عباس رضایی:

نشست جهانی اصفهان، مجازی برگزار می‌شود

استاندار اصفهان گفت: نشست جهانی اصفهان در شرایط پاندمی کرونا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود تا با احیا و فعال‌سازی توسعه شهری علم و تجربه خود را به اشتراک بگذاریم.

نشست جهانی اصفهان مجاری برگزار می شودبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی، استاندار اصفهان، 17 فروردین‌ماه در وبینار علمی بین‌المللی با جمعی از وزرا و اعضای کمیته اسکان بشر سازمان ملل، اظهار کرد: در این مقطع زمانی که بشریت در آزمونی سخت و طاقت‌فرسا با بیماری کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند، شاید مجالی برای تفکر بیشتر فراهم آید تا اقدامات به‌صورت مجازی برگزار شود.

وی ادامه داد: بدون شک شهرها از مهم‌ترین مظاهر تمدنی در جهان هستند که هر آنچه از فرهنگ، تمدن، هنر و خلاقیت متصور است در بستر شهرها پدیدار می‌شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در حقیقت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر شهر بیانگر عیار تمدنی و پیشینه غنی آن منطقه می‌باشد.

وی اضافه کرد: اصفهان این شهر موزه تاریخ ایران، یکی از نمونه‌های بارز و برجسته هنر و خلاقیت در معماری و شهرسازی با تکیه بر آموزه‌های دینی و تعالیم روحانی است.

رضایی گفت: اندک تأمل در میراث فاخر و سترگ اصفهان، ذهن بازدیدکننده را به عمق نگاه بلند معمار و خلوص نیت وی در ارزشمند کردن اثر تاریخی با پرداختن به اندیشه‌های والای دینی و معنوی و رعایت الزامات شهری و تمدنی معطوف می‌کند.

وی اظهار کرد: مسجد جامع عتیق اصفهان با بیش از هزار و ۲۰۰ سال معماری به‌عنوان دانشنامه هنر و معماری اصفهان در قلب بافت تاریخی و سنتی قرار گرفته و بیانگر خلاقیت در طراحی و معماری و ایمان کمال یافته سازندگان آن است که هر بازدید کننده‌ای را به تأمل وا می‌دارد.

استاندار اصفهان بیان کرد: اصفهان به‌عنوان چهارراه همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان توحیدی از دیرباز ذهن بسیاری از متفکران، اندیشمندان و نقش آفرینان حوزه هنر و معنویت را به خود مشغول داشته است.

وی افزود: معتقدم با شعار تحقق زندگی شهری بهتر ترویج و ارتقای توسعه پایدار اجتماعی و زیست محیطی، رسالتی عظیم، انسانی، اخلاقی و خداپسندانه است.

رضایی گفت: آمادگی اصفهان را برای میزبانی از کشورهای شرکت‌کننده در نشست، بعد از شکست بیماری کرونا و با هدف بازدید از میراث غنی فرهنگی، هنری و گردشگری اعلام می‌کنم.

وبینار علمی بین‌المللی به جهت و مشارکت کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران و استانداری اصفهان با عنوان دانش و نوآوری برای تغییر شهرهای جهان و به مناسبت سال بین‌المللی اقتصاد خلاق برای توسعه پایدار با حضور وزرا و نمایندگان بیش از ۱۰ کشور دنیا از جمله ایتالیا، روسیه، الجزایر، پرو، سنگال، اکراین، هند، ژاپن، سوریه و مالزی برگزار شد.

در این وبینار به پیشنهاد دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ایران و موافقت رئیس سازمان اسکان بشر سازمان ملل متحد، شهر اصفهان به‌عنوان شهر پیشگام در بین شهرهای توسعه پایدار انتخاب و یادداشت تفاهمی در این خصوص به امضا رسید.

انتهای پیام
captcha