پیام استاندار فارس به‌ مناسبت سالروز حماسه 3 خرداد
کد خبر: 3973416
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱

پیام استاندار فارس به‌ مناسبت سالروز حماسه 3 خرداد

عنایت‌الله رحیمی طی پیامی فرا رسیدن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در 3 خردادماه سال 1361 را گرامی داشت.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 3 خرداد پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

 بسم الله الرحمن الرحیم 

سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، نمادی از نصرت الهی و نمودی از عزت، «مقاومت، ایثار و پیروزی» است. آزادسازی خرمشهر پس از 575 روز اسارت، کام جان ایرانیان را چنان شیرین کرد که ایران یکپارچه غرق در شادی و غرور شد. ای کاش مرور آن صحنه های شور و شعف و دلاورمردی های رادمردان عرصه های دفاع و پیکار، برای بهره وری جوانان عزیز نسل امروز، قابل وصف بود.

پاره تنِ وطن، خرمشهرِ زیبا در تاریخ چهارم آبان 1359 تصرف و از دامن مام وطن جدا شد و «خونین شهر» لقب گرفت. لطف الهی، ایمان قلبی و روحیه قوی و رشادتِ رزمندگان عزیز و رهبری امام خمینی(ره) به عنوان فرمانده‌کل قوا، خوشبختانه خونین شهر را به آغوش وطن بازآورد و «خونین شهر» دوباره «خرمشهر» شد و زرین‌ترین برگ از دفتر افتخارات هشت سال دفاع مقدس، در برابر دیدگان جهانیان، به رنگ عشق و اراده، ترسیم گردید.

امام خمینی(ره) بنیانگذارِ نظام جمهوری اسلامی، آن حماسه را «فتح‌الفتوح» نامید و فرمودند: «فتح خرمشهر، یک مسئله عادی نبود بلکه مافوق طبیعت بود. خدا خرمشهر را آزاد کرد».

مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «در فتح خرمشهر، نیروهای مسلح، با هماهنگی شگفت‌آور، پیچیده‌ترین تاکتیک‌ها را عمل کردند و روز فتح خرمشهر برای همه ما و برای تاریخ ما و آینده ما یک نمونه درس‌آموز و عبرت‌آموز است».

اینجانب ضمن تکریم به پیشگاه شهدای عزیزِ آزادسازی خرمشهر و ادای احترام به تمام شهدای گرانقدر و گرامیداشت حماسه ماندگار سوم خرداد، امیدوارم یادآوری این روزها و مناسبت‌های عزیز و ارزشمند، باعثِ درک هرچه بهترِ راز و رمز تحقق توفیقات بزرگ و بازآفرینی جلوه‌هایی از ایمان، اخلاص و استقامت در راه اهداف و آرمان‌های بلند الهی و انسانی گردد.

انتهای پیام
captcha