رئیس‌جمهور منتخب اعتماد مردم را قدر بداند
کد خبر: 3979441
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱
اسفنانی:

رئیس‌جمهور منتخب اعتماد مردم را قدر بداند

یک نماینده اسبق مجلس گفت: رئیس‌جمهور منتخب باید اعتماد مردم نسبت به خود را که در این شرایط سخت به دست آمده است قدر بداند.

رئیس‌جمهور منتخب اعتماد مردم را قدر بداند

محمدعلی اسفنانی، نماینده اسبق مجلس در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: اتفاقی که روز جمعه گذشته افتاد، بسیار مهم و ارزشمند است، چون ما همواره مدعی هستیم و به واقع نیز همین‌طور است که نظام جمهوری اسلامی بر پایه حمایت مردمی استوار بوده و تا زمانی که حمایت مردم را با خود دارد، آسیب‌پذیر نخواهد بود. بنابراین، این پشتوانه برای نظام مهم است و حتماً باید وجود داشته باشد. بارزترین نشانه حمایت مردمی نیز حضور در انتخابات است، حتی آنهایی که در داخل و خارج مدت‌ها بود بر طبل عدم حضور می‌کوبیدند و مردم را منع می‌کردند، با چشم خود مشاهده کردند حضور مردم به نحوی بود که هنوز می‌توان از اعتقاد و اعتماد به نظام جمهوری اسلامی سخن گفت و در واقع، استواری نظام را برای آینده تضمین کردند.


بیشتر بخوانید: 


وی افزود: طبیعتاً مردم تکلیف خود را ادا کردند و خطاب ما به رئیس‌جمهور منتخب و مطالباتی که مردم دارند، همین است که در طول 42 سال از زمان پیروزی انقلاب، هر جا که لازم بوده مردم به میدان بیایند و در عرصه حاضر شوند، این کار را انجام داده‌اند و از طرف دیگر، انتخابات در شرایطی برگزار شد که نارضایتی در جامعه زیاد بود، معیشت مردم مشکل داشت، با ویروس کرونا و تحریم مواجه بودیم و تحریم‌ها به‌گونه‌ای بود که حتی داروها و واکسن کرونا را نیز تحت‌الشعاع قرار داد، ولی با این همه، مردم در انتخابات حضور یافتند.

این نماینده اسبق مجلس تصریح کرد: رئیس‌جمهور منتخب باید اعتماد مردم نسبت به خود را که در این شرایط سخت به دست آمده است قدر بداند. مردم اعتماد کردند، از این لحاظ که امیدی در دل آنها ایجاد شد که گرفتاری‌ها رفع شود. انتظارات و مطالبات مردم زیاد نیست، بلکه همان حداقل‌ها و ضروریاتی است که حتماً باید به آنها توجه شود و سپس به سمت وضعیتی حرکت کنیم که شایسته است مردم ایران از آن بهره‌مند شوند.

اسفنانی بیان کرد: مردمی که در انتخابات حضور یافتند، از همه اقشار بودند، حتی کسانی هم که گله‌مند بودند، در انتخابات شرکت کردند. یعنی به میهن خود و انقلاب اعتقاد دارند و حاضر به فداکاری برای آن هستند. از طرف دیگر، بخشی از نیروی دلسوز، کارآمد و متخصص جامعه بعضاً با نگاه‌های جناحی و یکسونگرانه از گردونه حذف می‌شوند یا به کار گرفته نمی‌شوند و مردم این مطالبه و انتظار را دارند که کارها به افرادی که تخصص ندارند و صرفاً وابستگی‌های حزبی و جناحی دارند سپرده نشود. لذا ظرفیت جامعه به لحاظ افراد متخصص به‌گونه‌ای است که می‌تواند مشکلات موجود را حل کند و حتی در عرصه بین‌المللی کارساز باشد و رئیس‌جمهور منتخب باید به این نکته ظریف توجه کند که همه توان جامعه باید به کار گرفته شود تا بتوان همه بارها را برداشت و همه مشکلات را حل کرد.

انتهای پیام
captcha