ترکیب خوشنویسی با نام قرآن جلوه‌ خاصی به هنر می‌بخشد
کد خبر: 3981285
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۴

ترکیب خوشنویسی با نام قرآن جلوه‌ خاصی به هنر می‌بخشد

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه وقتی نام هنر به میان می‌آید دل‌ها تلطیف می‌شود به خصوص هنری که با نام کتاب آسمانی ترکیب می‌شود، گفت: هنر خوشنویسی به دلیل اینکه با نام قرآن کریم ترکیب شده است، فوق‌العاده زیبا شده و زیباتر خود را نشان می‌دهد.

به گزارش ایکنا از فارس، کیوان نیازی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس شامگاه چهارشنبه، 9 تیرماه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی آیات، بزرگداشت میرز احمد نی‌ریزی که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: وقتی نام هنر به میان می‌آید دل‌ها تلطیف می‌شود به خصوص هنری که با نام کتاب آسمانی ترکیب می‌شود.


بیشتر بخوانید:


وی با بیان اینکه هنر خوشنویسی به دلیل اینکه با نام قرآن کریم ترکیب شده است، فوق‌العاده زیبا شده و زیباتر خود را نشان می‌دهد، افزود: جلوه‌های این هنر را همواره در طول تاریخ مشاهده کرده‌ایم.

نیازی بیان کرد: در طول تاریخ حداقل تاریخ اسلام تمامی هنرمندان این عرصه، قلم و خوشنویسی خود را با کتابت قرآن مزین و سعی کردند این هنر حتماً با کتابت قرآن مجید ترکیب شود که زیبایی خاصی به هنر زیبای خودشان افزوده‌اند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس با یادآوری جایگاه این استان در عرصه هنر خوشنویسی و کتابت قرآن گفت: در سومین حرم اهل بیت(ع) همواره هنرمندان بزرگی بوده‌اند که در عرصه کتابت قرآن تلاش کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به میرزا احمد نی‌ریزی اشاره کرد که بیشتر از 100 بار کتابت قرآن داشته است و این افتخاری برای استان فارس محسوب می‌شود.

وی  با بیان اینکه هنر هر جا که باشد، شور و نشاط می‌آفریند و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: یکی از معضلات کشورمان وجود آسیب‌های اجتماعی است و طبق بررسی‌ها مشخص شده است که شور و نشاط می‌تواند آسیب‌‎های اجتمایع را کاهش داده و به حداقل برساند.

نیازی بر ضرورت استفاده از ابزار هنر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید و از هنرمندان درخواست کرد تا ورود جدی به این عرصه داشته باشند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس تأکید کرد: یکی از مباحث اصلی که به ایجاد شر و نشاط در جامعه کمک می‌کند هنر است و هر هنری که توسط هنرمندان به منصه ظهور و بروز برسد، قطعاً اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha