مراسم قرائت دعای عرفه در ۲۰ مسجد اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3985397
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

مراسم قرائت دعای عرفه در ۲۰ مسجد اردبیل برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: همزمان با سراسر کشور دعای عرفه در ۲۰ مسجد استان اردبیل برگزار می‌شود.

رضازاده// مراسم قرائت دعای عرفه در ۲۰ مسجد اردبیل برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، 29 تیرماه، ضمن تشریح برنامه‌های روز عرفه در اردبیل، اظهار کرد: روز عرفه در حقیقت روز دعا و نیایش محسوب می‌شود که به‌عنوان بزرگ‌ترین نعمت الهی برای بندگان، زمینه‌ساز تجلی مغفرت و آمرزش خدا برای بخشوده شدن گناهان خواهد بود.

وی بیان کرد: اخلاص و بندگی با دعای پرفضیلت روز عرفه به اعلی‌ترین درجه رسیده و دل بندگان الهی در این روز، به خاطر خاضعیت در برابر خداوند آرامش روحی و روانی پیدا می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، بیان کرد: انسان همیشه در هنگام دعا، نگاه خود را به معبود متوجه می‌کند و با تمرین یگانه‌پرستی و دوری از شرک، نسبت به وحدانیت و یکتاپرستی خداوند شرط اول مسلمان بودن را به منصه ظهور می‌رساند.

جعفرزاده ادامه داد: بصیرت‌افزایی و مسئولیت‌شناسی به خاطر دعا و نیایش حاصل می‌شود و به همین منظور دعا و نیایش در حوزه عاطفی نیز تأثیرات حائز اهمیتی برای رشد و تعالی دارد و در حوزه رفتاری بستر مهمی برای اصلاح و تغییر رفتار انسانی است که انسان را از وسوسه‌های شیطانی دور می‌سازد.

وی بیان کرد: با هماهنگی‌ها و تمهیدات به عمل آمده، همزمان با سراسر کشور دعای عرفه در ۲۰ مسجد استان اردبیل برگزار می‌شود که فرصت مناسبی برای نزدیک‌تر شدن مردم به پروردگار متعال فراهم شود.

انتهای پیام
captcha