برگزاری گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی مازندران در مشهد
کد خبر: 3986058
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

برگزاری گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی مازندران در مشهد

ششمین گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی شهر‌های مازندران امروز دوم مردادماه با حضور قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مشهد مقدس با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد.

برگزاری گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی مازندران در مشهدبه گزارش ایکنا از مازندران، ششمین گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی شهر‌های مازندران امروز دوم مردادماه با حضور حجت‌الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور در مشهد مقدس با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شد.

در این گردهمایی حجت‌الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور، ضمن تبیین رهنمود‌های مقام معظم رهبری درباره ایجاد تمدن اسلامی، بیان کرد: حرکت سازمان تبلیغات اسلامی در راستای، ایجاد تمدن نوین اسلامی با بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی و احادیث و روایات و با بازخوانی و اجرایی کردن رهنمود‌های مقام معظم رهبری در راستای بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه نباید از تبیین پدیده اسلام ناب فاصله بگیریم و غافل شویم و به مسائل حاشیه‌ای بپردازیم، افزود: همانگونه که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است، با پدید آمدن انقلاب اسلامی، جهان در سلطه دو قطبی شرق و غرب بود و با آمدن انقلاب اسلامی خط بطلانی بر هر دو مکتب حاکم بر جهان یعنی بلوک شرق و غرب کشیده شد.

حریزاوی با اشاره به تفکرات برخی از غربگران در دهه اول انقلاب، ادامه داد: تعبیر امام(ره) این بود ما از شر الحاد شرق به شر ظلم غرب پناه نمی‌بریم. و انقلاب مقابل این دو ایستاد و بعد از یک دهه از فروپاشی بلوک شرق امروز دو قطبی بین اسلام و غرب بوجود آمده است و بعد از مدتی که انقلاب اسلامی استقامت کرد، رفته رفته تمدن غرب فروپاشید و امروز می‌بینیم غرب در برهه‌های مختلف تحقیر می‌شود و آمریکا شبانه از افغانستان فرار می‌کند.

وی به تبیین اسلام ناب پرداخت و اظهار کرد: اسلام آمده است تا در مقابل کفر سر فرود نیاوریم و استقامت کنیم. تفکر سیاسی اسلام ناب، مقابله با دشمن و ایمان به وعده الهی مسئله جدی و اصلی ماست و ما این را انتخاب کردیم و گمان این است سازمان تبلیغات اسلامی برای تربیت انسان‌هایی است که دارای اندیشه جهادی، روحیه جهادی و عمل جهادی داشته باشند.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره)، فلسفه اسلامی فقه اکبر است، نظام اعتقادی و نگرش فلسفی ما به دین یک نگرش خاصی است که فقه اکبر معنا می‌شود که فقه به معنای احکام در خدمت آن است.

حریزاوی گفت: برای فتح قله توحید و رسیدن به غایت اصلی، باید دامنه ولایت را ترسیم کنیم و برای صعود نیازمند آب و غذا هستیم و آن عبادت است که شامل روزه، زیارت و نماز است و این معنای ساده نسبت فقه اکبر با اصغر مورد اشاره امام، رهبری و علما است. این دو فقه در عرض هم هستند که رسیدن به قله توحید را فراهم می‌کنند و امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب ما در یک پیچ تاریخی هستیم که برای عرضه کردن اسلام به جهان و برای به اهتزاز درآوردن پرچم اسلام بر بلندای جهان، باید حرف نوی به جهان عرضه کند و آن حرف نو همان توحید است، اما توحیدی که در همه لایه‌های زندگی بشر معنا پیدا می‌کند و منتشر می‌شود و امتداد دارد.

بر اساس این گزارش در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن خیرمقدم، به اهمیت برگزاری مجالس و محافل جشن غدیر و محرم اشاره و اظهار کرد: همه برنامه‌های دینی به ویژه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به طرح اعزام مبلغ، افزود: راه‌اندازی پویش‌های محرم و اعزام روحانیون و همچنین برگزاری روضه‌های خانگی از جمله محور‌های محرم ۱۴۰۰ است.

انتهای پیام
captcha