کسب رتبه نخست کنکور کارشناسی ارشد توسط نوجوان نخبه قرآنی فارس
کد خبر: 3995843
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

کسب رتبه نخست کنکور کارشناسی ارشد توسط نوجوان نخبه قرآنی فارس

مریم رضایی یکی از نوجوانان حافظ کل قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان است که در کنکور سراسری کارشناسی ارشد سال جاری در رشته علوم قرآن و حدیث حائز رتبه نخست کشور شد.

به گزارش ایکنا از فارس، مریم رضایی، نوجوان 15 ساله‌ای است که در مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) موفق به حفظ کل قرآن کریم شده است. وی علاوه بر کسب مدرک درجه یک آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، باز هم افتخار آفرید.

وی در کنکور سراسری مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث در سال جاری موفق به کسب رتبه نخست کشور شده است که برگ دیگری از افتخارات این نابغه قرآنی خواهد بود.

این نخبه قرآنی که طی دو سال گذشته در دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقرالعلوم(ع) وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان، به صورت شبانه‌روزی به تحصیل و تهذیب اشتغال داشت با انگیزه و امید بسیار، تمام هم و غم خود را انس و الفت با قرآن و عترت قرار داده و تا کنون به موفقیت های زیادی دست پیدا کرده است.

رضایی متولد سال 1385 شهر شیراز است که از سال 97 کار حفظ قرآن را شروع کرده و در شعبه بیت‌الاحزان شهر صدرای شیراز موفق به حفظ کل شده است.

این نخبه قرآنی مشوق اصلی خود را والدینش معرفی می‌کند چرا که آنان با انس و الفتی که با قرآن کریم دارند توانسته‌اند برای قرآنی شدن فرزندشان نهایت تلاش را انجام داده و در نهایت به هدف خود دست یابند.

وی از سال 98 وارد دانشسرای باقرالعلوم(ع) نی‌ریز شده است و در این مدت هم بیشتر به انجام تثبیت محفوظاتش اهتمام ویژه ورزیده است.

رضایی ضمن تشویق همسن و سالان خود برای ورود به عرصه فعالیت‌های قرآنی عنوان می‌کند که بنا دارد تا در رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه شیراز به ادامه تحصیل بپردازد.

انتهای پیام
captcha