آغاز اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس برای دانش‌آموزان البرزی
کد خبر: 4000035
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳

آغاز اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس برای دانش‌آموزان البرزی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اجرای ویژه‌برنامه‌های دفاع مقدس با شعار «ما مقتدریم» در بستر شبکه آموزشی شاد مدارس این استان آغاز شد.

آغاز اجرای ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس برای دانش‌آموزان البرزی

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اجرای ویژه‌برنامه‌های دفاع مقدس با شعار «ما مقتدریم» در بستر شبکه آموزشی شاد مدارس این استان آغاز شد.

وی هدف از اجرای این برنامه‌ها را انتقال پیام‌های ماندگار دوران دفاع مقدس به دانش‌آموزان و خانواده‌ها ذکر کرد و گفت: دفاع مقدس، سرفصل تابناک و همیشه درخشان تاریخ مقاومت ملت مؤمن ایران اسلامی است.

این مسئول با اشاره به اینکه دفاع مقدس همواره به‌عنوان عالی‌ترین الگوی شجاعت، از جان‌گذشتگی و پایمردی در راه دین، وطن و آرمان‌های والای الهی و انقلابی جاودان می‌ماند، افزود: پاسداری از حرمت خون شهدا و بر زمین نگذاشتن پرچمی که با تقدیم جان آن عزیزان برافراشته شد، امروز یک تکلیف در سنگرهای مختلف خدمت و خدمتگزاری به‌ویژه در تعلیم و تربیت بر دوش ماست.

فهمیده یادآور شد: لازم است برای انتقال پیام‌های ماندگار دوران دفاع مقدس به دانش‌آموزان از برنامه‌های فرهنگی تبلیغی و محتواهای فاخر به‌ویژه در فضای مجازی، بهترین استفاده را ببریم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز توضیح داد: امسال با توجه به شرایط جامعه به‌دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا، شیوه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مدارس نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده، اما به هیچ‌وجه از اهمیت آن کاسته نشده است.

وی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و تأثیرگذار برای دانش‌آموزان از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری استان، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری به یاد سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی، پخش سرود، نماهنگ و فیلم، ساخت سنگر و انتشاربخشی از وصیت‌نامه شهدا از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه هفته دفاع مقدس در آموزش و پرورش استان است.

این مسئول اضافه کرد: برپایی یادمان شهدا در مدارس و اداره‌های آموزش و پرورش، گلباران و غبارروبی مزار شهدا نیز از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مدارس البرز است.

انتهای پیام
captcha