تفاهم‌نامه پژوهشی «قرآن و سلامت» در یزد منعقد شد
کد خبر: 4012385
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

تفاهم‌نامه پژوهشی «قرآن و سلامت» در یزد منعقد شد

تفاهم‌نامه پژوهشی با محوریت «قرآن و سلامت» بین دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و واحد قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی یزد منعقد شد.

تفاهم‌نامه همکاری، علوم‌پزشکی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، در نشستی، 19 آبان و با حضور حجت‌الاسلام علیرضا خراسانی مدیرامور فرهنگی و حجت‌الاسلام اسماعیل امامی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد، تفاهم‌نامه‌ای با هدف توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش در موضوعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت منعقد شد.
 
در متن این تفاهم نامه آمده است: «سلامت معنوی به عنوان بُعد چهارم سلامت مورد قبول سازمان بین‌المللی بهداشت و کشورهای عضو آن قرار گرفته ولی تبیین مفاهیم و بکارگیری این بُعد سلامت نیازمند تلاش بیشتری در جوامع مختلف است.
 
بحث در مورد دین، معنویت و سلامت به سرعت در حال رشد و توسعه است، پژوهش‌های فراوانی در این زمینه انجام شده است و دین و معنویت به تدریج وارد ارائه خدمات سلامت می‌شود.
 
بکارگیری و ادغام سلامت معنوی در خدمات بالینی به ویژه بیماران صعب العلاج متداول‌تر و برنامه‌ریزی آن تا حدودی آسان‌تر است و به شدت احساس نیاز می‌شود. مع هذا آنچه نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تر دارد و انجام آن نیز با اشکالات بیشتری همراه خواهد بود، ادغام سلامت معنوی در پیشگیری ابتدایی و اولیه برای ارتقا سلامت جامعه و ورود آن در آموزش گروه پزشکی در دانشگاه‌ها و برنامه‌های آموزش مداوم است.
 
صاحبان حرف پزشکی باید با مفاهیم، اثرات و دلایل و نحوه بکارگیری سلامت معنوی در نظام ارائه خدمات سلامت آشنایی داشته و به این باور برسند که حفظ، تأمین و ارتقا سلامت جامعه و بیماران آنها در صورتی کامل است که همه ابعاد مختلف سلامت اعم از جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی مورد نظر باشد.»
انتهای پیام
captcha