طرح سفیران اجتماعی به صورت پایلوت در 5 شهرستان کشور اجرا می‌شود
کد خبر: 4012407
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

طرح سفیران اجتماعی به صورت پایلوت در 5 شهرستان کشور اجرا می‌شود

مدیرکل فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور،‌ گفت: طرح سفیران اجتماعی به صورت پایلوت در 5 شهرستان کشور اجرا می‌شود که مهم‌ترین هدف در رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

طرح سفیران اجتماعیبه گزارش ایکنا از اردبیل، مجتبی میرزایی، مدیرکل فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور،‌  20 آبان‌ماه، در دوره آموزشی مربیان سفیران اجتماعی در شهرستان پارس‌آباد، اظهار کرد:  طرح سفیران اجتماعی به صورت پایلوت در 5 شهرستان کشور اجرا می‌شود که مهم‌ترین هدف در رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی بیان کرد: مربیان این دوره نیز، با برترین متدهای پیشرفته آموزشی در حوزه‌های جامعه‌شناسی و روان‌شناسی آشنا می‌شوند و نحوه مواجهه با افراد آسیب‌دیده را آموزش خواهند دید تا در راستای صیانت از حریم خانواده‌ها اقدامات لازم و اساسی مبنای کار باشد.

میرزایی اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته، اجرای طرح سفیران اجتماعی را با مشارکت فعالان کانون‌های مساجد به مرحله اجرا درآوریم که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی مطرح است.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا در این شهرستان برگزاری این دوره آموزشی با تاخیر مواجه شد اما با همکاری مربیان و فعالان کانون‌های مساجد فرصت از دست رفته را جبران خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور،‌ افزود: اجرای این طرح، با حضور اساتید برتر حوزه جامعه شناسی و روان‌شناسی برگزار می‌شود و دستگاه‌های اجرایی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، بهزیستی شهرستان و سپاه ناحیه پارس‌آباد نیز در این طرح مشارکت دارند.

انتهای پیام
captcha