مبارزه آشتی‌ناپذیر با جبهه کفر و نفاق شاخصه آیت‌الله مصباح بود
کد خبر: 4024912
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
آیت‌الله حسینی بوشهری:

مبارزه آشتی‌ناپذیر با جبهه کفر و نفاق شاخصه آیت‌الله مصباح بود

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: ما شخصیت آیت‌الله مصباح یزدی را در مبارزه آشتی ناپذیرش با جبهه کفر و نفاق می‌شناسیم و این مسئله ناشی از بصیرت ایشان بود. 

سیدهاشم حسینی بوشهریبه گزارش ایکنا، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در سخنرانی پنجشنبه شب، 9 دی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) که به مناسبت سالگرد آیت‌الله مصباح یزدی برگزار شد، اظهار کرد: سخن گفتن پیرامون شخصیتی که تمام عمرش را وقف اسلام، جهاد تبیین و مکتب اهل بیت(ع) کرده سخت است، زیرا در وقت محدود بیان این همه فضائل ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه رابطه معناداری بین سالگرد ارتحال این فقیه حکیم و ایام شهادت صدیقه کبری(س)، ۹ دی، ۱۹ دی و سالگرد شهادت شهید سلیمانی است، گفت: همانطور که یکی از نقش‌های برجسته حضرت زهرا(س) دفاع از ولایت و جهاد تبیین بود و با تمام وجود خود را مدافع ولی زمان خود می‌دانست، آیت الله مصباح هم که تربیت شده مکتب علوی و فاطمی است در عصری که بدخواهان انقلاب در صدد ضربه زدن و ایجاد شبهه بودند گاهی یک تنه پا به میدان گذاشت و پرچم جهاد تبیین را فاطمه وار برداشت تا نسل جوان ما دچار تردید نشوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ارتباط آیت‌الله مصباح یزدی با ۹ دی ابراز کرد: ۹ دی بعد از ۸ ماه التهاب و ایجاد شبهه در جامعه، مردم به صورت خود جوش به صحنه آمدند و با حضور به موقع خود غبار را از شبهات و فتنه‌ها برداشتند همانطور که آیت الله مصباح هم غبار انحرافات و شبهات را از جامعه زدود تا جامعه دچار فتنه، التهاب و شبهه نشود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی مدافع حریم مرجعیت و مدافع کسانی بود که در عصر غیبت نیابت عامه ولی عصر (عج) را بر عهده دارند، گفت: او در دفاع از ولایت فقیه و این جایگاه در دوره و زمانه ما سنگ تمام گذاشت و آثار و سخنرانی‌های او بیانگر مواضع مستحکم و قاطعش در دفاع از ولایت فقیه بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ارتباط آیت الله مصباح یزدی با سالگرد شهادت سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی به عنوان یک عنصر نظامی اگرچه دارای اخلاق الهی و امتیازات ویژه معنوی بود، ولی سردار و سپهبد رشید اسلام بود و مأموریت خود را حفظ مرزهای جغرافیایی کشور اسلامی و دفاع از حرم اهل بیت (ع) و کشورهای اسلامی می‌دانست.

تفاوت شهید سلیمانی با برخی مسئولان

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی مرزهای جغرافیایی را مراقبت می‌کرد تا حریم اهل بیت(ع) از دشمن محفوظ بماند، افزود: در داخل کشور هم عده‌ای سعی داشتند با نفوذ افکارشان مرزهای فکری جامعه را به هم بریزند و باورها و افکار را متزلزل کنند که اینجا آیت‌الله مصباح یزدی به محافظت از مرزهای فکری جامعه پرداخت و به دانشگاه‌ها حوزه‌ها و شهرهای مختلف می‌رفت تا مرزهای فکری و اعتقادی مردم را مراقبت و محافظت کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خداوند برای هدایت ما انسان‌ها سه راه را تعیین کرده است، گفت: راه اول ارسال رسل و فرستادن کتب آسمانی است تا انبیا دست بشر را بگیرند و از باتلاق تاریکی نجات دهند؛ راه دوم عقل انسان است که مانند چراغی پر فروغ مقابل انسان را روشن می‌کند تا انسان در باتلاق‌های جهل و نادانی فرو نرود و راه سوم نقش علما در هدایت بشر است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، با تأکید بر اینکه عالمی می‌تواند هدایت‌گر باشد که اهل عمل صالح باشد و این علما به گفته پیامبر(ص) فردای قیامت به اندازه علوم‌شان و تلاشی که در زمینه هدایت جامعه به خرج دادند تکریم می‌شوند، ادامه داد: آیت الله مصباح شخصیتی بود که هم با جهاد اصغر با طواغیت جهان و هم با جهاد اکبر و جهاد کبیر برای هدایت بشر تلاش کرد و علاوه بر اینکه خودساخته بود از محضر اساتید به نام حوزه استفاده کرد و این علم خود را در جهت هدایت بشر به کار برد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ما شخصیت آیت الله مصباح را در مبارزه آشتی‌ناپذیرش با جبهه کفر و نفاق می‌شناسیم، گفت: این شخصیت علاوه بر کسب درس فقه، بیش از ۱۵ سال در درس اخلاق آیت الله بهجت شاگردی کرد و همانطور که امیرالمؤمنین(ع) فرمودند «انسان بصیر کسی است که خوب گوش می‌کند، سپس تفکر می‌کند، بعد می‌نگرد و قضایا را می‌بیند، از عبرت‌های دنیا بهره می‌برد و راه هموار و روشن را طی می‌کند» از بصیرت برخوردار بود.

امام جمعه قم، ادامه داد: این شخصیت کوشا و ساعی در راه علم‌آموزی و هدایت جامعه، اهل مال‌اندوزی و تعریف از خود نبود و در مسیری که انتخاب کرده بود از خود مقاومت نشان داد که این نشانه‌های یک عالم دینی است و به همین خاطر رهبر معظم انقلاب از او به عنوان حکیم یاد کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha