پیروان حضرت عیسی(ع) به دنبال صلح و دوستی با دیگران هستند
کد خبر: 4025251
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تأکید کرد:

پیروان حضرت عیسی(ع) به دنبال صلح و دوستی با دیگران هستند

امام‌جمعه اصفهان در دیدار با پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، گفت: متأسفانه برخی از جنایتکاران عالم، خود را مسیحی و تابع حضرت عیسی(ع) می‌دانند، در حالی که مسیحی نیستند، زیرا پیروان واقعی حضرت عیسی(ع) دست به جنایت نمی‌زنند و همچون مسیح(ع) به دنبال صلح و دوستی با دیگران هستند.

دیدار پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با امام‌جمعه اصفهان

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال نوی میلادی به وی، مسیحیان و جامعه ارامنه، اظهار کرد: قرآن کریم نزدیک‌ترین ادیان از اهل کتاب به مسلمانان را نصارا و پیروان حضرت مسیح(ع) معرفی می‌کند و علت این دوستی با مؤمنان را وجود دانشمندان و کشیشانی خوانده است که در برابر حق تکبر نمی‌ورزند.

وی به جنایات مستکبران عالم علیه بشریت اشاره کرد و افزود: متأسفانه برخی از جنایتکاران عالم همچون سران تروریست آمریکا و قاتلان شهید حاج قاسم سلیمانی، خود را مسیحی و تابع حضرت عیسی(ع) می‌دانند، در حالی که مسیحی نیستند، زیرا پیروان واقعی حضرت عیسی(ع) دست به جنایت نمی‌زنند و همچون مسیح(ع) به دنبال صلح و دوستی با دیگران هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: در میان مسلمانان نیز افراد و گروه‌هایی هستند که خود را مسلمان و پیروان حضرت محمد(ص) می‌دانند و با این عنوان جنایت می‌کنند، در حالی که آنان نیز مسلمان پیرو پیامبر اسلام نیستند و در تمام ادیان، اگر پیروان آن دین پیرو واقعی پیامبر خود باشند، هیچ وقت شاهد فساد و جنایت در عالم نخواهیم بود.

وی به اوصاف حضرت مریم(س) و حضرت عیسی(ع) در قرآن کریم و چگونگی ولادت آن حضرت و سخن گفتن وی در گهواره اشاره کرد و گفت: همان‌طور که در آیات قرآن کریم آمده، خداوند انجیل را قبل از تولد حضرت عیسی(ع) به وی عطا کرده و چگونگی ولادت ایشان بهترین دلیل بر قدرت، علم، احاطه و یگانگی خداوند است.

امام‌جمعه اصفهان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران را به مطالعه قرآن کریم خصوصاً بخش‌هایی که به حضرت مریم(س) و عیسی(ع) مربوط می‌شود، توصیه کرد و افزود: بخش‌هایی از معرفی این دو بزرگوار در قرآن کریم نسبت به انجیل جامع‌تر بوده، زیرا در این کتاب الهی به‌طور کامل به آن حضرت و بشارت او در خصوص آمدن پیامبر اسلام(ص) اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه تحقیق در دیگر ادیان کاری پسندیده است، گفت: قرآن معجزه ابدی آخرین پیامبر است که هیچ تحریفی در آن صورت نگرفته و نسبت به معجزات دیگر پیامبران، جاودان است و با خواندن و تدبر در قرآن می‌توان فهمید که تا قیامت، هیچ عرب و عجمی حتی ادیبان آنها نیز نمی‌توانند چنین کتابی بنویسند، یا سوره‌ای بیاورند.

اسقف سپیان کاشجیان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، گفت: حضور ما در کنار برادران مسلمان باعث افتخار و خرسندی است.

وی افزود: ما همیشه در دعاهایمان دعاگوی شما هستیم و دعا به درگاه خداوند را به دعای مسلمانان متصل و در عبادت‌های خود برای خدمتگذاران این کشور و استان دعا می‌کنیم، تا خداوند حافظ و نگه‌دار آنها باشد.

پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به اینکه اکنون آب و زاینده‌رود مهمترین مسئله در استان است، ادامه داد: در این رابطه، از خداوند می‌خواهیم که طبیعت را با بارش باران با ما همراه کند و کشور را مورد برکت قرار دهد و امید است که این معضل به‌صورت خاص و معجزه‌وار حل شود.

وی در این دیدار با تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح(ع)، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت و از پیشنهاد آیت‌الله طباطبایی‌نژاد در خصوص مطالعه قرآن کریم استقبال کرد.

در پایان این دیدار، به پیشنهاد پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران، کتاب قرآنی با دست‌نوشته امام‌جمعه اصفهان به ایشان اهدا شد، تا به مطالعه و تحقیق و تفحص در این کتاب آسمانی بپردازد.

انتهای پیام
captcha