امدادرسانی به بیش از 68 هزار نفر از سیل‌زدگان هرمزگان
کد خبر: 4032664
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵

امدادرسانی به بیش از 68 هزار نفر از سیل‌زدگان هرمزگان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان از امدادرسانی به ۶۸ هزار و ۴۷۰ در قالب ۱۳ هزار و ۷۰۹ خانوار آسیب‌دیده در پی وقوع دو حادثه سیل در استان، خبر داد.

امدادرسانی به سیل زدگان هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان، صبح امروز، 11 بهمن‌ماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بارش باران و وقوع سیلاب در دی‌ماه در استان هرمزگان منجر به آسیب‌ به منازل مسکونی، زیرساخت‌ها و تخلیه برخی روستاها شد، از این‌رو امدادگران جمعیت هلال‌احمر از ساعات اولیه حادثه وارد میدان خدمت‌رسانی شدند.

وی از امدادرسانی به ۶۸ هزار و ۴۷۰ حادثه‌دیده در قالب ۱۳ هزار و ۷۰۹ خانوار آسیب‌دیده خبر داد و افزود: در پی وقوع دو حادثه سیل در استان، دو هزار و ۲۲۹ دستگاه چادر، هشت هزار و ۱۹۹ تخته موکت، ۱۵ هزار و ۸۰۶ تخته پتو، ۴۱ هزار و ۳۰۲ کیلوگرم نایلون، ۸۷۳ ست بهداشتی و شست‌وشو، یک هزار و ۱۱۸ شعله والور، ۴۴۴ عدد فانوس و بخاری، ۴ هزار و ۳۱۹ بسته غذایی، ۴۰۶۰ بطری آب‌معدنی، پنج هزار و ۲۶۶ قوطی کنسرو، ۱۰ هزار و ۹۲۰ کیلوگرم آرد و ۵۰ ست ظروف در میان آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان تصریح کرد: در عملیات امدادرسانی به متأثران از حوادث جوی در این مدت، از ۵۷۹ واحد مسکونی تخلیه آب انجام و ۱۳ خودرو نیز رهاسازی شد. همچنین در پی سیلاب دی‌ماه، ۳۲ کمپ اسکان اضطراری در شهرستان‌های پارسیان، رودان، بندرعباس و میناب برای افرادی که منازلشان در سیل آسیب‌دیده، برپا شد.

سلحشور در پایان با اشاره به خدمات‌رسانی امدادگران در قالب ۴۵۱ تیم عملیاتی، یادآور شد: تمامی نیروهای امدادی هلال‌احمر استان هرمزگان آماده امدادرسانی به هم استانی‌های عزیز در صورت بروز حوادث احتمالی هستند.

انتهای پیام
captcha