لغو چندین باره انتخابات هیئت مدیره اتحادیه قرآنی آذربایجان غربی
کد خبر: 4034901
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

لغو چندین باره انتخابات هیئت مدیره اتحادیه قرآنی آذربایجان غربی

رئیس هیئت مدیره اتحادیه قرآنی آذربایجان غربی از لغو چندین باره انتخابات هیئت مدیره این استان به دلیل عدم استقبال مؤسسات استان برای کاندیداتوری خبر داد.

سعید کریم‌زاده حقسعید کریم‌زاده حق، رئیس هیئت مدیره اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با انتخابات مجمع این اتحادیه گفت: به دلیل عدم استقبال، انتخابات لغو و احتمالاً در سال آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: اتحادیه چون اختیارات و بودجه‌ای ندارد، جایگاه آن فروکاسته شده است نمی‌تواند برای مؤسسات کاری انجام دهد. دستگاه‌های دولتی نیز فعالیت‌ها را برون‌سپاری نمی‌کنند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه‌ قرآنی استان آذربایجان غربی گفت: در اتحادیه پارچه‌فروشان و پوشاک‌فروشان نیز عضو هستم، آنجا اعتبار خاصی از بابت صدور پروانه دریافت می‌کنند، هم‌اکنون حدود چهار هزار نفر تحت پوشش آن اتحادیه هستند و از محل اعتبارات برای اعضایش مثمرثمر است. ایراد اتحادیه مؤسسات قرآنی این است که پروانه را اداره تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌کنند و برخی از مؤسسات اصلاً گذرشان به اتحادیه نمی‌خورد و تمایلی به عضویت ندارند.

وی اظهار کرد: اتحادیه استان‌های دیگر نیز چه کاری برای مؤسسات کرده‌اند؟ مؤسساتی که یکی پس از دیگری تعطیل شده‌اند و فعالیت دیگری را در پیش گرفته‌اند.

یادآور می‌شود، پیش از این بنا بود در ۱۲ بهمن‌ماه انتخابات هیئت مدیره در محل مصلای نماز جمعه ارومیه برگزار شود، این در حالی است که اتحادیه این استان حتی از داشتن کمترین امکانات که داشتن مکان مشخص و مستقل است نیز محروم است.

عدم توجه به موضوع انتخابات این استان از سوی مسئولان اتحادیه کشوری در صورتی که انتخابات تمامی هیئت مدیره‌های استانی برگزار شده نیز موضوعی است که نیاز به پاسخی درخور دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha