حضور داور ایرانی در مسابقات قرآن بنگلادش + فیلم و عکس
کد خبر: 4036700
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

حضور داور ایرانی در مسابقات قرآن بنگلادش + فیلم و عکس

محمدمهدی بحرالعلوم به عنوان داور مسابقات قرآن کشور بنگلادش که در ماه مبارک رمضان از یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور پخش می‌شود، معرفی شده است.

به گزارش ایکنا، شبکه «RTV» کشور بنگلادش اقدام به برگزاری مسابقه حفظ قرآن کریم با حضور تعداد زیادی از حافظان قرآن این کشور کرده است.

بر همین اساس این مسابقات در حال حاضر مرحله ضبط را سپری می‌کند و مقرر شده است تا در ماه مبارک رمضان از این شبکه تلویزیونی پخش شود. در این مسابقات از محمدمهدی بحرالعلوم، حافظ کل و پیشکسوت قرآنی کشورمان برای داوری نیز دعوت شده است.

مسابقات قرآن کشور بنگلادش

بحرالعلوم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد این مسابقات و نحوه حضور خود در آن به عنوان داور، گفت: برگزارکنندگان از طریق رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش درخواست حضور یک داور ایرانی را مطرح کرده‌اند. رایزنی فرهنگی ایران نیز این درخواست را به شورای عالی قرآن ارائه داده است. در نهایت نیز شورا از من برای داوری در این مسابقات دعوت کرد.

وی افزود: این مسابقات تا قبل از این مرحله در استان‌های مختلف این کشور برگزار شده و 30 نفر از برگزیدگان مرحله مقدماتی به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند. مرحله نهایی به صورت حضوری و ضبط اجرای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود. در حال حاضر مراحل مختلف ضبط این مسابقات در حال انجام است و مقرر شده است تا این مسابقات در 27 برنامه ضبط شده و در ماه مبارک رمضان از شبکه «RTV» کشور بنگلادش پخش شود.

مسابقات قرآن کشور بنگلادش

این داور بین‌المللی کشورمان اظهار کرد: در این رقابت‌ها سه داور حضور دارند. یک داور از کشور مصر به نام «سیدمحمد علی راشد» دعوت شده است و به تناوب نیز داورانی از کشور بنگلادش حضور دارند.

بحرالعلوم در مورد نحوه برگزاری این مسابقات بیان کرد: هر شرکت‌کننده به یک سوال هیئت داوران پاسخ می‌دهد و در ادامه یکی از داوران اظهار نظر می‌کند. در ادامه و پس از ترجمه اظهارات داور به زبان بنگلادشی یک کارشناس مذهبی هم از باب تشویق و تأیید بعد از داور صحبت می‌کند.

وی اظهار کرد: حاضران در این مرحله از مسابقات در گروه‌های شش نفره با هم رقابت می‌کنند و برگزیدگان هر گروه به مرحله بالاتر می‌روند تا اینکه نفرات برتر مشخص شوند. آیین‌نامه داوری هم به این صورت است که 50 نمره حسن حفظ، 30 نمره تجوید که شامل وقف و ابتدا نیز می‌شود و 20 نمره هم به مجموعه صوت و لحن اختصاص یافته است. هر سه داور از 100 نمره امتیاز می‌دهند و معدل نمره سه داور نمره نهایی شرکت‌کننده خواهد بود.

این پیشکسوت قرآنی به دکور زیبای این مسابقات اشاره و اظهار کرد: برگزارکنندگان از یک دکور زیبا و 360 درجه‌ای استفاده کرده‌اند و دوربین‌های متعددی هم برای ضبط تصاویر در نظر گرفته شده است.

این مسابقات دولتی نبوده و چندین پشتیبان مالی دارد.

انتهای پیام
captcha