سقوط هواپیمای جنگی در تبریز + عکس
کد خبر: 4037768
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

سقوط هواپیمای جنگی در تبریز + عکس

صبح امروز دوشنبه، 2 اسفندماه، یک فروند هواپیمای جنگی در مقابل فرهنگسرای الغدیر تبریز سقوط کرد.

سقوط هواپیمای جنگی، تبریز، پایگاه شهید فکوریبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز، صبح امروز دوشنبه، 2 اسفندماه، یک فروند هواپیمای جنگی در تبریز سقوط کرد.

این هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ دقایقی قبل در فراز آسمان تبریز پرواز می کرد که در یکی از محلات شمالغرب این شهر، حوالی خیابان انقلاب (۴۲ متری) و فرهنگسرای الغدیر (کشتارگاه قدیمی تبریز) سقوط کرده و فعلا در محل حادثه در حال بررسی سایر موارد هستیم.

گفته می‌شود خلبان این جنگنده در محل حادثه به شهادت رسیده ولی این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی تایید نشده است.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی در پی سقوط یک فروند هواپیمای آموزشی در منطقه یکه‌دکان تبریز، در محل حادثه حضور یافت و ضمن بررسی عملیات امداد و نجات، دستورهای لازم به مسئولان ذی‌ربط را صادر کرد.

محمدباقر هنربر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی هم که در محل حادثه حضور داشت، با بیان اینکه این هواپیما از نوع آموزشی F5 حوالی ساعت ۹ صبح در منطقه یکه‌دکان سقوط کرده است، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده است، شجاعت و رشادت مثال زدنی خلبان، مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرد.

هنربر افزود: متاسفانه در این حادثه یک نفر از همشهریان جان خود را از دست داد و وضعیت خلبانان هواپیما نیز در دست بررسی است.

هنربر خاطرنشان کرد: عملیات امداد و نجات با حضور همه دستگاه‌های امدادی و نیروهای نظامی در حال انجام است و اطفای حریق به طور کامل انجام شده است.

حضور امدادگران هلال احمر در محل حادثه

حمید منجم، سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اعلام حادثه بلافاصله ۴۰ نفر از امدادگران معاونت امداد و نجات و جمعیت هلال احمر تبریز به محل حادثه در خیابان قره‌باغی اعزام شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون نیروهای جمعیت هلال احمر در محل حادثه حضور دارند و اقدام به امدادرسانی و پاکسازی و مسیر گشایی با همکاری سایر نیروهای امدادی از جمله آتش نشانی کرده‌اند.

منجم گفت: ۲ خودروی نجات به همراه امداد هوایی و همچنین نیروهای پایگاه‌های عوارضی و کوهستانی عون ابن علی در محل حادثه حضور دارند.

اسامی خلبانان شهید شده در حادثه سقوط جنگنده در تبریز

امیر تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی اسامی شهدای سقوط جنگنده نیروی هوایی را اعلام کرد و گفت: حدود ساعت ٨ صبح یک هواپیمای آموزشی ارتش در بازگشت به پایگاه دچار اشکال فنی می‌شود و خلبانان برای کاهش تلفات در منطقه مسکونی  هواپیما را به محله کم جمعیت هدایت می‌کنند.

وی افزود: سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبانان این هواپیما بودند که به فیض شهادت رسیدند.

اخبار تکمیلی به‌زودی منتشر خواهد شد.

سقوط هواپیمای جنگی در تبریزسقوط هواپیمای جنگی در تبریزسقوط هواپیمای جنگی در تبریزسقوط هواپیمای جنگی در تبریزسقوط هواپیمای جنگی در تبریزسقوط هواپیمای جنگی در تبریزسقوط هواپیمای جنگی در تبریزسقوط هواپیمای جنگی در تبریزسقوط هواپیمای جنگی در تبریزسقوط هواپیمای جنگی در تبریزسقوط هواپیمای جنگی در تبریز

انتهای پیام
captcha