کمک به رفع نقاط ضعف مؤسسات در طرح «شتاب»
کد خبر: 4038389
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹

کمک به رفع نقاط ضعف مؤسسات در طرح «شتاب»

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان مرکزی با اشاره به طرح این اتحادیه با محوریت پایش مؤسسات استان، گفت: در طرح شتاب نقاط قوت و ضعف مؤسسات برای کمک به یکدیگر استخراج می‌شود، نقاط قوت به اشتراک گذاشته و نقاط ضعف نیز به کمک خودشان برطرف می‌شود.

سیدمحمد خاتمی نژادسیدمحمد خاتمی‌نژاد، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با اولویت‌های اتحادیه در رابطه با مؤسسات، بیان کرد: یکی از اولویت‌ها بحث مکان مؤسسات است که با نهاد‌های مختلف در حال رایزنی برای حل این مورد که بزرگترین مشکل مؤسسات است، هستیم.

وی ادامه داد: بحث دیگر نیز طرحی با عنوان شتاب است که هنوز به خروجی نرسیده‌ و در آن به پایش نقاط قوت و ضعف مؤسسات برای کمک به همدیگر می‌پردازیم، این کار برای آمار دادن نیست بلکه می‌خواهیم بدانیم مؤسساتمان چه نقاط قوت و ضعفی دارند، نقاط قوت را به اشتراک بگذاریم و نقاط ضعف را نیز به کمک خودشان برطرف کنیم. این دو فعالیت، رسالت اصلی ما در اتحادیه است و اگر بتوانیم این دو کار را انجام دهیم به نظرم بار بزرگی از مشکلات را از دوش مؤسسات برداشته‌ایم.

خاتمی‌نژاد گفت: در حال حاضر 42 مؤسسه فعال و نیمه فعال عضو اتحادیه داریم که 18 مورد در اراک و مابقی نیز در شهرستان‌ها هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که تعداد مؤسسات این استان نسبت به استان‌های دیگر کمتر است، آیا در دوره کرونا تعداد کاهش پیدا کرده است؟ گفت: دقیقاً بله، آمارهایی حدود 50 تا 60 مؤسسه را در گذشته شنیده بودیم، این آمار جدید نیز برای دو ماه قبل است.

لزوم صدور مجوزها از سوی اتحادیه‌های استانی

خاتمی‌نژاد همچنین در رابطه با لزوم صدور مجوزها از سوی اتحادیه‌های استانی، گفت: در تهران نسبت به این قضیه موضع دارند، مصاحبه با مؤسسات جدید الورود را خودمان انجام می‌دهیم، این کار به استان‌ها تفویض شده، گروه مصاحبه دو نفره‌ای داریم و میانگین در هر سال چهار یا پنج مصاحبه گرفته می‌شود، اتفاق خاصی نیز نیفتاده و بر اساس چارچوبی که مشخص است این مصاحبه‌ها اخذ می‌شود، نظرمان را در رابطه با اینکه این افراد می‌توانند مؤسسه تأسیس کنند یا نه، اعلام می‌کنیم و در نهایت در تهران تصمیم می‌گیرند که می‌توانند مجوز دهند یا نه. چه اشکالی دارد که تمدید مجوز نیز به اعضای هیئت مدیره استانی سپرده شود؟ ما می‌دانیم که در شهر و استانمان چه خبر است، در مجمع عمومی که در سالن شیخ صدوق مرقد امام خمینی(ره) برگزار شد، ظاهراً مخالفت‌های جدی با این قضیه است.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌دهیم در هر استانی سه، چهار مؤسسه‌ای انتخاب شوند، ممکن است مدیران این مؤسسات هر کدام دارای شغل‌های دیگری باشند، دوستان تصمیم‌گیر در این حوزه برای این مدیران حکم کارگزینی و حقوق مکفی تعیین کنند تا بتوانند در مؤسسه بدون دغدغه کار کند، الان مدیر مجبور است از محل کار خود مرخصی ساعتی بگیرد تا در جلسات شرکت کند، افرادی که در سازمان تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد اسلامی هستند شغلشان همین است و در ساعت اداری جلسه برگزار می‌کنند ولی عمده مدیران مؤسسات شغلشان این نیست.

مدیر اتحادیه قرآنی استان مرکزی در رابطه با ارتقای کمی مؤسسات این استان نیز اظهار کرد: این جزو سیاست‌های کلان است و هیئت مدیره باید تصمیم بگیرد، همچنین به سیاست‌های دوستان در تهران نیز مرتبط است، نظرم این است که مؤسساتی که در حال حاضر وجود دارند تقویت شوند و به یک حالت پایداری برسند، البته باید عرصه برای کار جوان‌ترها نیز باز باشد.

انتهای پیام
captcha