پیر کوهستانی که 2 هزار هکتار جنگل را احیا کرد
کد خبر: 4054543
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

پیر کوهستانی که 2 هزار هکتار جنگل را احیا کرد

علی حسین سعادت معروف به پیر کوهستان، مردی 80 ساله است که قریب 70 دهه با کاشت بذر 50 نوع درخت و گیاهان دارویی در منطقه شهرستان مرودشت قریب 2 هزار هکتار جنگل را در این مناطق احیا کرده است.

تجلیل از علی حسین سعادت، پیر کوهستان، مرودشت گزارش ایکنا از فارس، به مناسبت فرا رسیدن هفته بزرگداشت کار و کارگر، مراسم تجلیل از 131 نفر کارگر نمونه شهرستان مرودشت و ۶ نفر از فرزندان کارگر دارای رتبه‌های ورزشی و پیر کوهستان این شهرستان امروز، 12 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

محمد ژوبین، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت در حاشیه آئین تجلیل از کارگران نمونه شهرستان مرودشت به خبرنگاران گفت: طی یک ماه اخیر با تشکیل کارگروهی ویژه و با همکاری شرکت‌ها و کارخانجات شهرستان ۱۳۱ کارگر نمونه مرودشت شناسایی و به مناسبت روز جهانی کارگر از آن‌ها تقدیر شد.

وی افزود: اصرار داشتیم که در سال جاری کارگران در حضور خانواده مورد تکریم قرار گیرند که با تلاش صورت گرفته این امر محقق و خانواده کلیه کارگران نیز در مراسم حضور داشتند.

ژوبین بیان کرد: به مناسبت روز جهانی کارگر آئینی باشکوه و در شان مقام شامخ کارگران که طلایه‌داران جبهه اقتصادی هستند برگزار و از آن‌ها تجلیل و با اهدای جوایز نقدی تقدیر شد.

وی ادامه داد: در این مراسم کارگران نمونه شهرستان مرودشت به همراه خانواده در مراسم تجلیل از آنها شرکت کرده و همزمان مراسم جشنی با حضور گروه‌های موسیقی و نمایش برگزار شد که بسیار مورد استقبال مردم این شهرستان قرار گرفت.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت افزود: در مجموع ۱۳۷ نفر از کارگران، فرزندان و همسران کارگر برتر این شهرستان با لوح تقدیر و جوایز نقدی مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفتند.

ژوبین در ادامه با بیان اینکه مهمان ویژه این مراسم به جز کارگران و خانواده آن‌ها علی حسین سعادت معروف به پیر کوهستان بود که مورد تقدیر قرار گرفت، گفت: این فرد 80 ساله با کارگری افتخاری قریب 7 دهه است که همیار طبیعت است و بیشترین عمرش را وقف احیای جنگل کرده است.

وی تصریح کرد: علی حسین اهل بخش کامفیروز مرودشت است که سال‌ها بذر 50 نوع درخت و گیاهان دارویی را در این منطقه می‌کارد تا منابع طبیعی شهرستان را احیا کند.

ژوبین این فرد را کارگر افتخاری و حافظ منابع طبیعی منطقه دانست و افزود: این فرد طی 70 سال گذشته هر روز ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در جنگل‌های منطقه پیاده‌روی می‌کند و دانه انجیر، بادام و سایر درختان جنگلی را می‌کارد و آبیاری می‌کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرودشت ادامه داد: علی حسین پاییز بذرها را جمع‌آوری و اسفندماه می‌کارد و فصل گرما نیز این درختان را آبیاری می‌کند و بر اساس بررسی منابع طبیعی شهرستان طی 7 دهه گذشته 2 هزار هکتار از جنگل‌های کامفیروز را احیا کرده است.

وی در ادامه با قدردانی از همه کسانی که به نوعی در برگزاری این مراسم تجلیل از کارگران شهرستان همکاری کرده‌اند، گفت: بعد از حدود 2 سال رکود در برگزاری مراسم هفته کارگر به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال با بهبود شرایط کرونایی جشن با‌شکوهی در این شهرستان برگزار شد که خاطره این مراسم در ذهن کارگران و خانواده‌هایشان تا مدت‌ها باقی می‌ماند.

ژوبین ضمن قدردانی از مدیران و کارفرمایان اظهار کرد: اگر دولت تصدی‌گری در اقتصاد را رها کند و اقتصاد را به مردم واگذار کند، معیشت مردم تامین و اشتغال پایدار محقق خواهد شد و تولید دانش‌بنیان نیز شکوفا خواهد شد و بزرگترین بستر اقتصاد مردمی یعنی شرکت‌های توسعه و عمران شهرستانی باید گسترش یافته و نقش سرمایه‌گذار بزرگ مردمی را ایفا کند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ - ۱۳:۲۶
0
0
خداوند به شما مرد بزرگ سلامتی و طول عمر عطا بفرمایید .درود برشما .
captcha