ظرفیت‌های فرهنگی پیاده‌روی اربعین مورد توجه باشد
کد خبر: 4059928
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

ظرفیت‌های فرهنگی پیاده‌روی اربعین مورد توجه باشد

سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به دسیسه‌های معاندان و برخی افراد در بهره‌گیری از برنامه‌های ضد فرهنگی برای نیل به مقاصد شوم خود گفت: مسئولان امر به بخش فرهنگی پیاده‌روی بزرگ اربعین نیز توجه کافی داشته و خلأهای موجود در طی مراسم را با برنامه‌ها و حرکت‌های مناسب فرهنگی پوشش دهند.

ظرفیت‌های فرهنگی پیاده‌روی اربعین مورد توجه باشدبه گزارش ایکنا از یزد، سید محمدرضا مدرسی، سرپرست فرمانداری یزد، 5 خردادماه در اولین جلسه ستاد اربعین شهرستان یزد با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین اقتدار باشکوه شیعیان در سطح بین المللی است اظهار کرد: خدمت به زوار امام حسین(ع) برای ما یک افتخار است.

رئیس ستاد اربعین شهرستان یزد همچنین با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده مبنی بر استقبال باشکوه مردم از این مراسم بزرگ که هر ساله بر شکوه آن افزوده می‌شود گفت: لازم است برای پوشش کامل نیازهای حمل و نقل زائران در بازگشت از مراسم اربعین از ظرفیت‌های حمل و نقل سایر استان‌ها که زائر کمتری داشته و ظرفیت‌های بلااستفاده دارند، نیز بهره لازم را ببریم تا در این بخش از مراسم هم زائران با مشکلات کمتری مواجه باشند.

مدرسی با اشاره به دسیسه‌های معاندان و برخی افراد در بهره‌گیری از برنامه‌های ضد فرهنگی برای نیل به مقاصد شوم خود، لازم دانست که مسئولان امر به بخش فرهنگی این مراسم نیز توجه کافی داشته و خلأهای موجود در طی مراسم را با برنامه‌ها و حرکت‌های مناسب فرهنگی پوشش دهند و اهمیت این موضوع مغفول نماند.

احمد گنجی، دبیر ستاد اربعین حسینی (ع)استان یزد نیز در این مراسم بیان کرد: پیاده روی اربعین یکی از مهم‌ترین اقدامات و گردهمایی شیعیان جهان است و ستاد اربعین حسینی(ع) به منظور ساماندهی و رفع کمبودها برای برپایی باشکوه مراسم در شهرستان‌های استان شکل گرفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد ادامه داد: در راستای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در سال جاری با پیگیری‌هایی که انجام شده، ستاد مرکزی اربعین، دستورالعمل‌های مربوطه را به استان یزد ابلاغ کرده و کمیته‌های 17 گانه ستاد اربعین شکل گرفته و در شهرستان‌ها هم همین اتفاق افتاد.

وی افزود: دستور العمل‌های برش شهرستانی تهیه و به ستادهای اربعین ارسال شد و نهایتاً در شهرستان‌ها 6 کمیته برنامه ریزی شده و زیر نظر ستاد اربعین شهرستان فعالیت خواهند کرد.

گنجی گفت: مهمترین مبحث این نشست‌ها، تأمین امنیت و انتظامات مراسم است تا ضمن برگزاری مراسم باشکوه و با به حداقل رساندن ضعف‌ها و نارسایی‌ها رضایتمندی مردم خوب شریف یزد را به همراه داشته باشد.

یادآور می‌شود در پایان این جلسه برای هماهنگی بین بخشی بیشتر احکام مسئولان کمیته‌های مختلف ستاد نیز اعطا شد.

انتهای پیام
captcha