قاتل شهدای محيط‌بان در فارس دستگير شد
کد خبر: 4061132
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

قاتل شهدای محيط‌بان در فارس دستگير شد

فرمانده نیروی انتظامی فارس از دستگیری قاتل دو تن از شهدای محیط‌بان شهرستان بوانات که در هفته گذشته به شهادت رسیده بودند، خبر داد.

دستگیری قاتل شهدای محيط‌بان، استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از معاونت اجتماعی پلیس فارس، سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز، 10 خردادماه گفت: قاتل و همدستش كه هفته گذشته دو محيط‌‌بان را در كوه‌های اطراف شهرستان بوانات به قتل رسانده بودند، دستگير شدند.

وی بيان كرد: در تاريخ ششم خردادماه سال جاري يك فقره درگيری بين شكارچيان و محيط‌بانان در ارتفاعات كوه‌های حفاظت شده دره باغ شهرستان بوانات صورت گرفت كه منجر به آسمانی شدن دو محيط بان و زخمی شدن ديگر همكارشان شده بود كه بلافاصله ماموران انتظامی اقدامات فنی خود را جهت شناسايی و دستگيری ضاربان شروع كردند.

حبیبی افزود: ماموران پليس آگاهی از همان لحظات اوليه وقوع با تحقيقات تخصصی و پليسی موفق شدند در كمتر از 4 روز قاتل و همدستش كه برای شكار غيرمجاز به كوه رفته بودند و با محيط‌بانان درگير و اقدام به تيراندازی كرده بودند را شناسايی و آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اينكه قاتل 32 ساله و سابقه‌دار به همراه همدست 31 ساله خود علت و انگيزه قتل را شكار غيرمجاز اعلام كردند، گفت: متهمان برای سير مراحل قانوني روانه دادسرا شدند.

وی با بيان اينكه در بازرسی از مخفيگاه متهمان يك قبضه سلاح شكاری غيرمجاز و مقداری مهمات مربوطه كشف شد، از شهروندان و دوستداران محيط زيست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمينه‌های مختلف زيست محيطي مراتب را به مركز فوريت‎‌هاي پليسی 110 اطلاع‌رسانی كنند تا در اسرع وقت رسيدگی شود.

انتهای پیام
captcha