رفع مشکلات فضای مجازی با تقویت پارک‌های فناوری نرم
کد خبر: 4072615
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

رفع مشکلات فضای مجازی با تقویت پارک‌های فناوری نرم

رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به فعالیت پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی ذیل این نهاد و ظرفیت‌های آن گفت: بسیاری از مشکلات امروز فضای مجازی و رسانه با وجود این پارک و پرورش تیم‌های قوی و تولید محتوا و ایجاد بازی‌های بومی قابل رفع است.

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس، امروز، اول مردادماه در نشست شورای فناوری پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی شعبه فارس که با حضور اعضای جدید برگزار شد، گفت: بیش از ٤٠ درخواست از سوی تیم و شرکت‌ها استارتاپی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که با ١٦ مورد از این درخواست‌ها موافقت شد.

وی با بیان اینکه تلاش شده است که شرکت‌ها و تیم‌هایی انتخاب شوند که شرایط خلاق بودن و نوآور بودن را داشته باشند، گفت: بسیاری از مشکلات امروز فضای مجازی و رسانه با وجود این پارک و پرورش تیم‌های قوی و تولید محتوا و ایجاد بازی‌های بومی قابل رفع است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین حوزه مد و پوشاک را از دیگر ظرفیت‌های موجود در این پارک با رویکرد پوشش ایرانی و اسلامی عنوان کرد.

وی ادامه داد: این شورا متشکل از پارک علم و فناوری فارس، معاونت زیارتی استانداری فارس، اداره‌کل میراث فرهنگی فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل ورزش و جوانان فارس، دانشگاه شیراز، دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس و پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی است.

بابایی با بیان اینکه پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی استان در سال ٩٩ طی تفاهم نامه‌ای سه جانبه بین پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، پارک علم و فناوری و جهاددانشگاهی استان فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: دو فراخون اعلام شد و صاحبان ایده در حوزه صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم اعلام آمادگی کردند.

رئیس خبرگزاری شعبه فارس تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان و این پارک وجود دارد، بعضی از این تیم‌ها از قبل فعالیت خود را آغاز کرده بودند. با ظرفیتی که این پارک در استان ایجاد کرده شاهد اتفاقات خوبی باشیم، چرا که فارس دارای قدمت تاریخی، مذهبی و باستانی است و بیش از ٧٠ صنایع دستی دارد که می‌تواند در راستای اقتصاد فرهنگی و خودکفایی در این حوزه پتانسیل‌های خوبی ایجاد کند.

بابایی رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه این پارک ظرفیت‌های خوبی برای پر کردن فضایی که ناشی از حاکمیت خشکسالی در فارس و مشکلات ناشی از اشتغالزایی است، دارد، وجه‌تمایز شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی نسبت به دیگر پارک‌ها را وجود زیرساخت‌های لازم عنوان کرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس، با توجه به ظرفیت‌های لازم در فارس برای ارتقای ظرفیت اشتغالزایی، خواستار ورود همه متولیان امر در این باره در راستای تحقق شعار سال شد.

وی همچنین خواستار راه‌اندازی یک کارخانه نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی و صادرات این صنایع به خارج از کشور با توجه به ارزش افزوده‌ بالایی که این حوزه دارد، شد.

بابایی در پایان بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست‌هایی در ١٢ زمینه‌ای که پارک فعال است داشته‌اند که صنایع دستی، دیجیتال مارکتینگ، موسیقی درمانی، مشاوره‌های کسب و کار و تولید محتوا از بیشترین آن‌ها بوده است.

انتهای پیام
captcha