امر به معروف نقش اساسی در رشد فرهنگی جامعه اسلامی دارد
کد خبر: 4094576
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

امر به معروف نقش اساسی در رشد فرهنگی جامعه اسلامی دارد

دبیر ستاد امر به معروف هرمزگان گفت: امر به معروف و نهی از منکر نقش اساسی  و  راهبردی در جامعه سازی، توسعه اجتماع و رشد فرهنگی در اجتماع دارد.

حجت الاسلام کریمی دبیر ستاد امر به  معروف هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام حسن کریمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، شب گذشته، سوم آبان، در اولین نشست تخصصی این ستاد با مدیران روابط عمومی و مسئولین فرهنگی دستگاه‌های هرمزگان، اظهار کرد: تبیین و تشریح نقش و اهمیت و جایگاه  امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مستلزم این است که کارگروه‌های تخصصی در این حوزه تشکیل شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یعنی اینکه در رابطه با مسائل و موضوعات اجتماعی جامعه را به سمتی هدایت کنیم که نسبت به آن احساس بی‌تفاوتی نکنند. امر به معروف و نهی از منکر نقش اساسی  و  راهبردی در جامعه سازی ، توسعه اجتماع، رشد فرهنگی در اجتماع دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان عنوان کرد: تمام تلاش دشمنان این است که بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی را در جامعه القا کند که هر اتفاقی در جامعه می‌افتد بتوانند به راحتی افکار عمومی را مدیریت کرده و ضربه بزنند.

کریمی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر اصل است و از جهاد در راه خدا اهمیت بیشتری دارد؛ چراکه همین اصل است که می‌تواند نظام اسلامی را حفظ کند. دشمنان تمام توان خود را آورده‌اند تا مسئله امر به معروف و نهی از منکر را به ضد ارزش تبدیل کنند.

نقش رسانه‌ها در جریان سازی گفتمان  فرهنگی کلیدی است

صادق ابراهیمی پور، معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان نیز در این نشست در خصوص ضرورت تشکیل کارگروه فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: رسالت اصلی مدیران فرهنگی فرهنگ‌سازی ارزش‌های اجتماعی است و رسانه مهم‌ترین نقش را  در جریان سازی گفتمان  فرهنگی برای اعتلای  سطح فرهنگ جامعه دارد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد جریان سازی فرهنگی علاوه بر اتحاد و همدلی، هدف‌گذاری، اولویت‌سنجی و برنامه‌ریزی دقیق لازم است، یادآور شد: مرجعی باید این اتحاد و همدلی را ایجاد کند و ستاد امر به معروف و نهی از منکر با توجه به گستردگی حوزه فعالیت خود می‌تواند نقش تأثیرگذاری در برنامه‌ریزی، راهبری و نظارت بر عملکرد صحیح مجموعه‌های فرهنگی ایفا کند.

انتهای پیام
captcha