همکاری مؤسسه بحرالقرآن در اجرای آزمون حفظ عمومی قرآن
کد خبر: 4108452
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

همکاری مؤسسه بحرالقرآن در اجرای آزمون حفظ عمومی قرآن

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بحرالقرآن شهر قدس از مجریان آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان قرآن است که سومین دوره این آزمون را طی دی‌ماه برگزار می‌کند.

قرآننرگس کرمی، مدیر مؤسسه بحرالقرآن شهر قدس در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه در ترم پاییز نزدیک به 500 قرآن‌آموز از دوره‌های مؤسسه بهره‌مند شدند، گفت: این تعداد شامل 200 قرآن‌آموز در مقطع سنی خردسالان، 200 قرآن‌آموز در مقطع سنی نوجوانان و 100 قرآن‌آموز در مقطع بزرگسالان است.

وی با اشاره به دوره‌های مؤسسه، اظهار کرد: دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی قرآن چون روخوانی، روان‌خوانی(فصیح‌خوانی)، تجوید، فنون قرائت و مفاهیم قرآن در کنار حفظ مقطعی و تخصصی به صورت حضوری در مؤسسه در حال برگزاری است. همچنین مؤسسه، قرآن را به صورت ویژه همراه با شعر، قصه و بازی در کنار واحدکارهای مشاغل، رنگ، آشنایی با فصل‌ها، حفظ احادیث کاربردی به خردسالان و در مهد قرآن آموزش می‌دهد.

کرمی با اشاره به اینکه آموزش تخصصی قرآن(روخوانی و آموزش الفبای قرآنی) به خردسالان با تدریس صغری آقایاری است، ادامه داد: دوره آموزش احکام کاربردی و اخلاق با تدریس معصومه یوسفی، استاد حوزه علمیه و حافظ کل، روزهای سه‌شنبه تشکیل می‌شود.

مدیر مؤسسه بحرالقرآن با اشاره اینکه مؤسسه از مجریان آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی به حافظان قرآن است که سومین دوره این آزمون را طی دی‌ماه برگزار می‌کند، تصریح کرد: در هر مرحله نزدیک به 100 شرکت‌کننده  (تعدادی از حافظان مؤسسه و خارج از مؤسسه) در رشته‌های حفظ ۱، ۲، ۳، ۵، ۷، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء و حفظ کل حضور داشتند که حافظان علاقه‌مند برای ثبت‌نام در مرحله بعدی این آزمون می‌توانند به سامانه آزمون‌های ارزیابی سازمان دارالقرآن به نشانی https://hefz.telavat.ir/Guest مراجعه و سپس مؤسسه بحرالقرآن را به عنوان مکان آزمون خود، انتخاب کنند.

وی در پایان با ابراز گلایه از فقدان حمایت‌های مالی و حتی معنوی دستگاه‌های متولی امور قرآنی، ادامه داد: نه تنها مسئولان از مؤسسات قرآنی حمایت‌های مالی نمی‌کنند بلکه حتی از حمایت‌های معنوی و پشتیبانی از فعالیت‌های بخش مردمی غافل هستند و دریغ کرده‌اند.

کرمی تأکید کرد: ایام کرونا موجب شد تا بسیاری از مؤسسات فعالیتشان کم و کمتر شود تا جایی که در سطح شهر قدس، هستند مؤسساتی که نیمه تعطیل و حتی تعطیل شده‌اند که شاید اگر حمایت‌‌های معنوی صورت می‌گرفت، این مؤسسات نیز فعالیت خود را ادامه می‌دادند.

یادآور می‌شود، مؤسسه بحرالقرآن شهر قدس در خیابان ۴۵ متری انقلاب، روبروی آتش‌نشانی، نبش کوچه شهید محمدی، پلاک ۳ قرار دارد.

همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۴۶۸۲۱۷۸۰ تماس گیرند.

انتهای پیام
captcha