فعالیت دارالقرآن امام حسین(ع) در زمینه ترک اعتیاد
کد خبر: 4122968
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

فعالیت دارالقرآن امام حسین(ع) در زمینه ترک اعتیاد

دارالقرآن امام حسین(ع) روستای شول در کنار فعالیت‌های قرآ‌ن‌محور خود، حدود 12 سال است که در زمینه ترک اعتیاد نیز فعالیت دارد و تاکنون حدود 50 نفر ترک قطعی داشته‌اند.

فعالیت دارالقرآن امام حسین(ع) در زمینه ترک اعتیاد + عکسزهرا حیدری، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ مردمی دارالقرآن امام حسین(ع) روستای شول در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: حدود 12 سال است که این مؤسسه در زمینه ترک اعتیاد فعال است و تاکنون 50 نفر ترک قطعی داشته‌ایم، تعداد مراجعان زیاد بود، ولی متأسفانه بعضی از افراد مجدد لغزش داشته‌اند.  

مدیرعامل دارالقرآن امام حسین(ع) اظهار کرد: این افراد را از طریق تشویق اعضای خانواده و تبلیغ چهره به چهره جذب و به سمت ترک هدایت شدند. با حضور در کلاس‌ها اندک اندک برای ترک تمایل پیدا می‌کنند، سه شب در هفته در دارالقرآن کلاس دارند. ما نقش حمایتگری و پشتیبانی را بر عهده داریم. در کلاس آن‌ها چیزی به عنوان مربی وجود ندارد و فقط نماینده دارند و از تجربیات یکدیگر استفاده می‌کنند.

حیدری عنوان کرد: هرگونه اعتیادی را پذیرش می‌کنیم، افرادی هم هستند که نیاز به بستری دارند، با همکاری خانواده و مؤسسه زمینه این کار برایشان فراهم و بعد از سم‌زدایی کار کلاس‌ها و درمان شروع می‌شود. این کلاس‌ها مخصوص آقایان و دائمی است و حضور مرتب دارند، خودشان این حضور در کلاس را عاملی برای جلوگیری از لغزش عنوان می‌کنند.

مدیرعامل مؤسسه دارالقرآن امام حسین(ع) با اشاره به دیگر فعالیت‌های مؤسسه، عنوان کرد: جلسات روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، مفاهیم و تفسیر و همچنین طب سنتی با حضور درمانگر داریم.

وی در مورد تعداد قرآن‌آموزان گفت: بسیاری از اهالی روستای ما در حال مهاجرت به شهرها هستند از این رو تعداد نسبت به قبل کاهش داشته، به این موضوع بیماری کرونا و وقفه ایجاد شده نیز افزوده شده است. به این دلیل که فاصله روستای ما تا شهر زیاد است و اکثراً هم در شهر شاغل هستند این مهاجرت‌ها افزایش داشته است.

یادآور می‌شود، این مؤسسه به نشانی شهرستان گناوه، روستای شول واقع شده است.

انتهای پیام
captcha