بررسی «شکاف روحانی» در ماهنامه مدیریت ارتباطات
کد خبر: 4124849
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
در ماهنامه مدیریت ارتباطات منتشر شد؛

بررسی «شکاف روحانی» در ماهنامه مدیریت ارتباطات

ماهنامه مدیریت ارتباطات در تازه‌ترین شماره به موضوعات گوناگونی از جمله شکاف روحانی، نقد و آثار آن، مدیریت بحران و فقدان روابط عمومی کارآمد پرداخته است.

از «شکاف روحانی» تا «راه طی شده»به گزارش ایکنا؛ صدو پنجاه‌وسومین شماره ماهنامه «مدیریت ارتباطات» به‌ تازگی منتشر شده است. در این شماره آثاری از صادق زیباکلام، عباس عبدی، بابک زمانی، مسعود سپهر، وحید آگاه، سعید ارکان‌زاده، امیرحسن موسوی، محسن محمودی، مصطفی سلیمانی را می‌خوانیم.

امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات در مطلبی با عنوان «اعتراف، پذیرش و اصلاح» نوشته است؛ اعتراف می‌کنم نسبتی با سلبریتی‌ها، بازیگران و خواننده‌هایی که در طول شش ماه گذشته بازداشت شده‌اند، ندارم. اما معتقدم می‌توان با آن‌ها که جرم کیفری ندارند و راه خشونت پیشه نگرفته‌اند، با مدارا برخورد کرد. از پذیرفتن سلایق و رفتار‌های جوانانمان طفره نرویم. آن‌ها هر چه هستند، نتیجه آموزش و پرورش ما هستند. اگر نتیجه اقداماتمان خوب است که چنین نیست! خودمان را اصلاح کنیم و اگر نیست، مسئولیتش را متوجه خود بدانیم.

«راه طی شده» به معرفی کتاب «چریک گفت‌وگو» اختصاص دارد. حسین گنجی در این کتاب به زندگی و زمانه هادی خانیکی، استاد ارتباطات دانشگاه علامه پرداخته است. در واقع این کتاب، قصه کسی است که راه سنگلاخ اسلحه تا قلم، مرگ تا زندگی، مونولوگ تا دیالوگ، صادق چریک تا هادی گفت‌وگو را طی کرده و امروز در میانه نبرد با سرطان تن، به فکر سرطان وطن است و راه نجات را نشستن روبه‌روی هم و گفت‌وگو کردن در شرایط برابر و بدون هیچ پیش‌شرطی می‌داند.

«نقد سخن می‌گوید» به مسئله نقد هنری و آثار آن پرداخته است. در بخشی از آن آمده است: تأکید بر نقد، اصرار به خودآگاهی است. بیداری منتقد و از پس آن بیداری مخاطب و رشد فرهنگ، حاصل این خودآگاهی است. باید پذیرفت ما در عرصه نقد کم‌تجربه هستیم و اگر خیال رشد و جهش در هنر را داریم، نیازمند انباشت تجربه هنری و از پس آن وسعت دادن به عرصه نقد هستیم و این هم حاصل نمی‌شود، مگر آنکه جدی‌تر و عمیق‌تر کار کنیم و باور داشته باشیم که در جهان پرهیاهوی امروز که همه معیار‌ها مخدوش و کمرنگ شده‌اند، هنوز هم فضیلت هنر، نسبتی با واکنش عامه به آن ندارد و تنها نقد است که گزینش می‌کند و با همدستی زمان، فرهنگ می‌سازد.

«نخبه‌کشی و سفله‌پروری» تأملی بر نقش متولیان فرهنگی در اهلیت‌بخشی به افراد فاقد صلاحیت است. «پاسخگویی زیربنای دموکراسی» به واکاوی عملکرد حاکمیت در جریان مرگ مهسا امینی در گفت‌وگو با عباس عبدی و صادق زیباکلام پرداخته است. امیرحسین موسوی، پژوهشگر ارتباطات نیز، وقایع پس از فوت مهسا امینی از منظر مدیریت ارتباطات بحران را باخوانی کرده است.

«شکاف روحانی» درباره آسیب‌شناسی ارتباط طبقه روحانیت و جامعه در ایران روز است. «قدرت و بی‌خاصیت کردن رسانه‌ها» نیز نگاهی به فیلم «همه مردان رئیس جمهور» است که در گفتاری از سعید ارکانزاده منتشر شده است. سیر موسیقی اعتراضی در ایران هم در «نغمه‌های اعتراض» مورد بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha