این سفر را میهمان امام زمان(عج) هستید
کد خبر: 4137111
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

این سفر را میهمان امام زمان(عج) هستید

عصر انتظار است و سه‌شنبه‌های تبریز رنگ و بوی دعا و ندبه گرفته و خیابان‌ها شاهد تردد تاکسی‌های رایگانی است که برای زنده نگه داشتن یاد حضرت مهدی(عج) و تعجیل در ظهورش، با آویز «این سفر را میهمان امام زمان(ع) هستید»، ارادت خود را به ساحت قدسی آن حضرت می‌رسانند.

سه شنبه های مهدوی، تبریز

عصر انتظار است و سه‌شنبه‌های تبریز رنگ و بوی دعا و ندبه گرفته و خیابان‌ها شاهد تردد تاکسی‌های رایگانی است که برای زنده نگه داشتن یاد حضرت مهدی(عج) و تعجیل در ظهورش، با آویز «این سفر را میهمان امام زمان(ع) هستید»، ارادت خود را به ساحت قدسی آن حضرت می‌رسانند. دلسوختگان مکتب اهل بیت(ع) و منتظران منجی با تاکسی و حتی خودروهای شخصی در طرح «تاکسی مهدوی» در تداوم برنامه‌های سه‌شنبه‌های مهدوی تبریز مشارکت کرده و با نصب آویز، آرم مهدوی و حتی پخش سرودهای مهدوی، به‌صورت رایگان شهروندان را به مقصد رسانده و به شکلی متفاوت ارادت خود را به محضر آقا امام زمان(عج)، ابراز می‌کنند.

تاکسی‌های مهدوی تنها گوشه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و معنوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان است که در قالب «سه‌شنبه‌های مهدوی» کلید خورده و علاوه بر آن، کارهای خیر و مبارک بسیاری در سه‌شنبه‌های مهدوی توسط مردم تبریز و حتی سایر شهرستان‌های استان انجام می‌شود تا چراغ انتظار فرج پرفروغ‌تر از همیشه باشد.

سه‌شنبه‌های مهدوی آذربایجان‌شرقی؛ زبانزد در کل کشور

حجت‌الاسلام مجید آقاجانی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایکنا، با تأکید بر اینکه سه‌شنبه‌های مهدوی به‌صورت سراسری در سطح کشور برگزار می‌شود که توسط بنیاد در سطح استان نیز گسترش بسیاری یافته است، افزود: این برنامه در ابتدا، تنها در یک نقطه از تبریز برگزار می‌شد اما طی دو سال اخیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان با ترویج و توسعه معارف مهدوی و سه‌شنبه‌های مهدوی، این طرح را در سطح استان گسترش داده است.

وی با بیان اینکه برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی درحال حاضر در ۷۰ نقطه از تبریز و حدود ۹۰ نقطه از استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر شعبه‌های مذکور، این طرح در ۱۲۰ مدرسه استان نیز ارائه شده و اساتید مربوطه به مدارس اعزام می‌شوند.

آقاجانی، با اشاره به اینکه طرح سه‌شنبه‌های مهدوی در مساجد، پارک‌ها، خانه‌ها و به‌ویژه در مجامع عمومی چون میدان ساعت، چهارراه منصور، مقابل مصلی، ۱۷ شهریور، نصف راه و ... نیز برگزار شده و نتایج معنوی بسیار خوبی در حوزه ترویج معارف مهدویت به ارمغان آورده است، یادآور شد: در قالب این طرح، کار با کودک، کتابخوانی، ترویج معارف مهدوی، توزیع جملاتی از امام زمان(عج)، ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت و... انجام می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان با تأکید بر اینکه سه شنبه‌های مهدوی هر هفته در مجامع عمومی سطح شهر برگزار می‌شود، افزود: زنده نگهداشتن نام و یاد امام زمان(عج)، ترویج و گسترش فرهنگ مهدویت از جمله اهداف برگزاری این برنامه‌ها بوده که گستردگی فعالیت‌های سطح استان باعث شد تا «سه‌شنبه‌های مهدوی آذربایجان‌شرقی» در سطح کشور سرو صدا کرده و بین استان‌ها زبانزد باشد.

وی با اشاره به اهمیت و گستردگی سه‌شنبه‌های مهدوی در آذربایجان‌شرقی، گفت: نماینده ولی‌فقیه در استان، حجت‌الاسلام آل‌هاشم نیز در دیدار با رهبر معظم انقلاب، سه‌شنبه‌های مهدوی را یکی از برنامه‌های فرهنگی استان مطرح کرد که در نقاط مختلف شهر و استان توسط بنیاد انجام می‌شود.

آقاجانی با اشاره به انجام کارهای خیر در قالب سه‌شنبه‌های مهدوی، اظهار کرد: در برخی مناسبت‌ها نیز بسته‌های معیشتی، بسته‌های رمضانیه، افطاری مهدوی، قربانی مهدوی و ... نیز توزیع می‌شود که بخشی از برنامه‌های حوزه اجتماعی است.

تاکسی‌های رایگان مهدوی در تبریز

آقاجانی با اشاره به راه‌اندازی طرح تاکسی‌های مهدوی در قالب سه شنبه‌های مهدوی، مطرح کرد: این طرح نیز روزهای سه‌شنبه در سطح شهر اجرا می‌شود و شهروندان عزیز می‌توانند با خودرو شخصی خود حداقل یک ساعت یا بیشتر، مردم عزیز و مسافران را به عشق آقا امام زمان(عج) به مقصدشان برساند و از برکات این سفر معنوی بهره‌مند شوند.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه آویز رایگان و هدیه‌ای برای آینه جلوی خودرو نیز تهیه شده است که به علاقه‌مندان شرکت در این طرح اهدا می‌شود، گفت: آرم سه‌شنبه‌های مهدوی و نیز جمله «شما این سفر را مهمان آقا امام زمان هستید» بر روی آویزها چاپ شده که در خودرو نصب می‌شود.

وی با بیان این‌که کارهای بنیاد به صورت مردمی انجام شده و اگر مشارکت‌ها افزایش یابد قطعاً فعالیت‌های بیشتری می‌توان انجام داد، افزود: این حرکات و فعالیت‌ها در مسیر مهدویت برکات بسیاری دارد که شامل حال مردم، جامعه و زندگی شخصی فرد شده و همچنین زمینه سازی ظهور فرج را به دنبال دارد.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان با اشاره نتایج برکات و اثرات فعالیت و هزینه در راه ترویج مهدویت نیز مطرح کرد: قطعاً افرادی که در چنین طرح‌هایی مشارکت دارند از دعا و برکات امام زمان(عج) بهره برده و همچنین طول عمر، برکت مال، اولاد صالح و سالم نیز از نتایج کمک به ترویج فرهنگ مهدویت است که هم شامل حال جامعه و افراد آن و همچنین زندگی شخصی فرد شده و گامی برای زمینه‌سازی ظهور است.

آموزش؛ کار اصلی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)

اصغر دژبان، معاون فرهنگی آموزشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) آذربایجان‌شرقی نیز در گفت‌وگو با ایکنا، مبدا حرکت سه‌شنبه‌های مهدوی را از سال ۹۵ مطرح کرد و گفت: قبل از شیوع کرونا فعالیت‌های بنیاد به‌صورت احسان‌محور انجام می‌شد که با شیوع کرونا تعطیل شد، اما طی دو سال اخیر و با شروع به‌کار مدیر بنیاد، این حرکت‌ها مجدد از سرگرفت.

وی با بیان اینکه بعد از کرونا، این حرکت‌ها را به‌صورت هدایامحور تداوم یافت، افزود: هدایای مهدوی چون آویز ماشین، سربند و هرچیزی که نام مهدویت را در خود داشت جزو هدایای بنیاد بود و اگر احسانی هم توزیع می‌شد در کنار آن قرار می‌گرفت و تصمیم داشتیم جریان اصلی سه‌شنبه‌های مهدوی که بعد اجتماعی قضیه است، تداوم یابد.

دژبان با تأکید بر اینکه کار اصلی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، آموزش بوده و حدود ۱۰ دوره آموزش مهدویت برگزار می‌شود که به طرق مختلف برای خردسال تا بزرگسال ارائه می‌شود، یادآور شد: ارائه این آموزش‌ها، اصلی‌ترین رسالت بنیاد بوده و سه‌شنبه‌های مهدوی نیز بستری است که می‌توانیم کارهای آموزشی را به طرق مختلف در قالب آن، انجام دهیم.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) آذربایجان‌شرقی، چاپ و توزیع بروشور با محتوای متفاوت و متنوع در راستای معرفت‌افزایی، چاپ و توزیع جملات کوتاه تحت عنوان تلنگر، ارائه سخنرانی، کارگاه کودک و ... را بخشی از برنامه‌های سه‌شنبه‌های مهدوی مطرح کرد و گفت: سه‌شنبه‌های مهدوی مساجد، حسینیه‌ها و پایگاه‌ها سخنران محور و دعامحور است که برای این مراسم‌ها یا سخنران اعزام کرده و یا کلاس‌های کوتاه‌مدت مهدویت را در آنجا برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های کوتاه‌مدت ۱۸ ساعته در قالب سه‌شنبه‌های مهدوی، قرائت زیارت آل یاسین‌، ادعیه‌ها و به‌ویژه کارگاه کودک را همواره در سه‌شنبه‌های مهدوی ارائه می‌کنیم، تصریح کرد: طبق احادیث معصومین(ع) و منویات رهبر معظم انقلاب، کودکی و نوجوانی دو مقطع مهم و تأثیرگذار در زمینه شکل‌گیری شخصیت انسان است، از این‌رو کار با کودکان را همواره در برنامه داریم.

دژبان، با اشاره به ارتباط بنیاد با ادارات و نهادهای مختلف در راستای ترویج فرهنگ مهدویت، اظهار کرد: هر فرد حقیقی یا حقوقی که درخواست هزینه‌ و همکاری در حوزه ترویج معارف مهدویت را داشته باشد به گرمی دستشان را می‌فشریم و از مراسم‌های مستمر مهدوی نیز حمایت‌هایی چون اعزام سخنران، تجهیز و فضاسازی محیطی و... انجام می‌دهیم که علاقه‌مندان در این رابطه می‌توانند با شماره ۰۹۱۴۹۱۳۸۶۹۳ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha