نخستین جشنواره ملی «تجسم غدیر» در شیراز آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 4140289
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶

نخستین جشنواره ملی «تجسم غدیر» در شیراز آغاز به‌کار کرد

طی مراسمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شیراز از پوستر نخستین جشنوارۀ ملی هنرهای تجسمی «تجسم غدیر» رونمایی شد.

رونمایی از نخستین جشنواره ملی «تجسم غدیر»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، در آیین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی امروز، 21 اردیبهشت‌ماه پوستر نخستین جشنوارۀ ملی هنرهای تجسمی «تجسم غدیر» با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

ستار خالدیان، رئیس دانشگاه هنر شیراز در این مراسم در جایگاه دبیرکل جشنوارۀ ملی تجسم غدیر، در جمع رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و مسئولان استان فارس، گفت: نخستین جشنوارۀ ملی هنرهای تجسمی باعنوان «تجسم غدیر» که به‌میزبانی دانشگاه هنر شیراز ترتیب یافته است، با هدف تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ والای غدیر و ترویج اسلام ناب محمدی (ص)، برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جایگاه غدیر در تکمیل دین اسلام و نقش آن به‌عنوان یک واقعۀ جاری در کل تاریخ، جایگاهی راهبردی است، اظهار کرد: به‌همین دلیل باید برای زدودن غبار مظلومیت از چهره‌ی غدیر تلاش کنیم و بکوشیم تا تفکر علوی و سبک زندگی حضرت علی (ع) را که بهترین الگو برای بشریت است، در بطن جامعه، به‌ویژه در میان نسل جوان نهادینه کنیم.

خالدیان افزود: دانشگاه هنر شیراز با این رویکرد که هنر، اثرگذارترین و کارسازترین ابزار برای تبیین و نهادینه‌کردن فرهنگ غدیر و تفکر علوی در بین نسل‌هاست، جشنوارۀ ملی هنرهای تجسمیِ تجسم غدیر را برگزار خواهد کرد.

رئیس دانشگاه هنر شیراز بیان کرد: جشنوارۀ ملی تجسم غدیر در دو بخش دانشجویی و آزاد (ویژۀ عموم هنرمندان و افراد علاقه‌مند)، در ۶ رشتۀ پوستر، تایپوگرافی (حروف‌نگاری)، تصویرسازی، خوشنویسی، کارتون و نقاشی با حضور داوران برجستۀ کشوری برگزار می‌شود و جوایز نفیسی برای برگزیدگان این جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانۀ این جشنواره تا عید سعید غدیر خواهد بود و اطلاعات تکمیلی آن در وب‌‌گاه دانشگاه هنر شیراز به آدرس www.shirazartu.ac.ir درج خواهد شد.

رئیس دانشگاه هنر شیراز در پایان با بیان اینکه جشنوارۀ ملی هنرهای تجسمی با همکاری وزارت علوم، دانشگاه‌های سراسر کشور و جمعی از سازمان‌ها در سطح ملی برگزار می‌‌شود، از عموم هنرمندان و دانشجویان سراسر کشور دعوت کرد تا با شرکت در این رویداد بزرگ، برگزارکنندگان را در رسیدن به اهداف جشنواره که همانا افزایش معرفت و محبت به اهل بیت (علیهم‌السلام) در جامعه و ترویج فرهنگ علوی است، یاری کنند.

انتهای پیام
captcha