اعلام فراخوان جشنواره استانی «تئاتر خیابانی و آیین‌های سنتی زیویه» در کردستان
کد خبر: 4141987
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

اعلام فراخوان جشنواره استانی «تئاتر خیابانی و آیین‌های سنتی زیویه» در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری اولین جشنواره استانی «تئاتر خیابانی و آیین‌های سنتی زیویه» در کردستان خبر داد و گفت: فراخوان ثبت‌نام در این جشنواره اعلام شد.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، از برگزاری اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی و آیین‌های سنتی زیویه در کردستان خبر داد و گفت: فراخوان ثبت‌نام در این جشنواره از امروز، 30 اردیبهشت در سطح استان اعلام شد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش آئین‌های سنتی و آزاد افزود: در بخش آئین‌های سنتی جشنواره آثار باید مبتنی بر فرهنگ، آیین، بازی‌های بومی و محلی و رسوم قدیمی، پژوهشی ساختارمند در حوزه آیین‌های نمایشی، پرداختن به آیین‌های کهن، نشان دادن فرهنگ والای خطه کردستان در حوزه آیین‌های نمایشی در اولویت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: در بخش آزاد نیز نمایش‌هایی مبتنی بر مفاهیم حقوق شهروندی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، راهکارهای پیشگیری و آثار مرتبط با نکوهش در باب خودکشی و پرداختن به موضوع امید به زندگی در اولویت انتخاب خواهد بود.

وی به زمانبندی جشنواره استانی تئاتر خیابانی و آیین‌های سنتی زیویه اشاره کرد و گفت: چهارم تیرماه آخرین مهلت ارسال آثاربوده و هشتم تیرماه نتایج اعلام خواهد شد.

دریایی به برگزاری این جشنواره از 13 تا 17 تیرماه سال جاری در سطح شهرستان سقز خبر داد و افزود: هر دو بخش جشنواره به صورت رقابتی بوده  و نفرات برتر توسط هیئت داوران معرفی خواهد شد.

وی به شرایط شرکت در این جشنواره اشاره و اظهار کرد: جشنواره از پذیرفتن گروه‌های پذیرش هفت نفر معذور است و هر نمایش مکلف به سه اجرا در طول جشنواره خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: با توجه به اینکه زبان هنر در بیان مسائل اجتماعی و فرهنگی از هر زبانی گویاتر و تأثیرگذارتر است لذا اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی و آیین‌های سنتی زیویه در سطح استان برگزار می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: این جشنواره در راستای فرهنگ شاد زیستی و آموزش حقوق شهروندی با استفاده از ظرفیت تئاتر خیابانی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جهت ارائه بستر مناسبی برای توانمندی‌ها و کشف استعدادهای ارزشمند تئاتر، حفظ و احیای آیین‌های سنتی و بازی‌های بومی برگزار خواهد شد.  

انتهای پیام
captcha