محتوای قرآنی به دور از کلیشه‌ تهیه و تولید شود
کد خبر: 4142762
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور:

محتوای قرآنی به دور از کلیشه‌ تهیه و تولید شود

دارابی با تأکید بر اهمیت گسترش فعالیت‌های قرآنی بین قشر خاکستری، گفت: باید از نظرات و ایده‌های اساتید دانشگاه، جامعه‌شناسان و کارشناسان برای گسترش مفاهیم قرآنی استفاده شود تا به دور از کلیشه‌ها محتوای قرآنی تهیه و تولید شود.

افشار دارابی، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشورافشار دارابی، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور در حاشیه سفر به شیراز و بازدید از دفتر ایکنا در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از فارس، به بیان پیشنهاداتی به این رسانه در عرصه فعالیت‌های قرآنی پرداخت و گفت: یکی از اصول مهم در فعالیت این خبرگزاری آن است که تنها برای جامعه قرآن فعالیت نکند بلکه برای قشر خاکستری هم باید فعالیت‌های قرآنی در سطح گسترده متناسب با ذائقه آنان در نظر بگیریم تا بتوانیم آنان را به سمت قرآن سوق دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های شهر شیراز و استان فارس نظیر وجود شاعرانی همچون حافظ و سعدی، ظرفیت‌ هنرمندان قرآنی و... است که می‌توان از ظرفیت آنان بهره برد و ابتکارات جدیدی را در عرصه ترویج فرهنگ قرآن و عترت خلق کرد.

دارابی به ایکنا پیشنهاد داد: ایکنا می‌تواند از برخی از شعر‌های مرتبط با قرآن کریم سعدی و حافظ استفاده کند و از تولیدات چندرسانه‌ای نظیر موشن‌گرافی، انیمیشن و ... با محوریت داستان‌های قرآنی برای آشنایی نسل نوجوان و جوان با دین مبین اسلام بهره برد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور بر استفاده از ظرفیت‌های ادارات و نهاد‌ها تأکید کرد و افزود: شناخت ظرفیت‌ها مهم است و باید از تمامی پتانسیل ادارات و نهاد‌ها استفاده کرد تا از کار جزیره‌ای جلوگیری و هم‌افزایی شکل گیرد.

وی در ادامه از شورای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی‌های ادارات استان خواست تا با خبرگزاری ایکنا در راستای نشر و ترویج فرهنگ قرآن و عترت کمال همکاری را داشته باشند.

دارابی تصریح کرد: از نظرات و ایده‌های اساتید دانشگاه، جامعه‌شناسان و کارشناسان برای گسترش قرآن استفاده شود تا به دور از کلیشه‌ها بتوان برای اقشار مختلف مردم به خصوص قشر خاکستری محتوای قرآنی تهیه کرد.

افشار دارابی، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور

مشاور وزیر کشور، اهمیت رسانه و زیست مردم جامعه را در پیام‌رسان‌ها مورد توجه قرار داد و گفت: زندگی پیامبران و نکات عبرت‌آموز قرآنی را با زبان تولیدات خلاق هنری و رسانه‌ای می‌توان در بستر‌های مختلف مجازی نشر داد لذا خبرگزاری ایکنا می‌تواند محور اساسی در استان برای تأثیرگذاری قرآنی بر نسل جدید باشد.

هم‌افزایی بین ایکنا و نهادهای متولی قرآنی

زهرا عسکری، سردبیر خبرگزاری ایکنا نیز در این دیدار به بیان توضیحاتی در رابطه با فعالیت‌های این رسانه پرداخت و گفت: به‌صورت کلی خبرگزاری ایکنا در سطح ملی در ابعاد مختلف برای گسترش فعالیت‌های قرآنی و سبک زندگی قرآنی در میان اقشار مختلف مردم فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد اما در مراکز استانی با توجه به عده و عده عمده فعالیت‌های ایکنا متمرکز بر نیازهای جامعه قرآنی می‌شود.

وی برخی از سوژه‌هایی که ایکنای فارس برای رفع نیازها و مشکلات جامعه قرآنی انجام داده و به سرانجام رسانده‌ است را برشمرد و افزود: قطعاً برای هر کار اطلاع‌رسانی لازم است تا دستگاه‌ها و نهادهای مختلف همکاری لازم را داشته باشند اما به طور کلی در سطح استان این هم‌افزایی میان ایکنا و نهادهای متولی قرآنی به خوبی مشاهده می‌شود و در برخی موارد حتی از نقش محوری ایکنا برای رفع برخی مشکلات می‌توان استفاده کرد.

افشار دارابی، مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور

انتهای پیام
captcha