برگزاری ترم تابستانه مؤسسه خادم‌الرضا(ع) زابل با حداقل امکانات
کد خبر: 4148339
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

برگزاری ترم تابستانه مؤسسه خادم‌الرضا(ع) زابل با حداقل امکانات

مؤسسه خادم‌الرضا (ع) کوثر زابل با وجود برخورداری از حداقل‌ترین امکانات و تجهیزات آموزشی، به دلیل استقبال قرآن‌آموزان و ادای دِین خود در ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در سطح شهر زابل، دوره‌های آموزشی قرآن و دروس تقویتی را در ایام تابستان برگزار می‌کند.

برگزاری ترم تابستانه مؤسسه خادم‌الرضا (ع) زابل با حداقل‌ترین امکانات

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن صیادی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به فعالیت‌ها و دوره‌های تابستانه این مرکز اظهار کرد: دوره‌های آموزشی قرآن روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و حفظ موضوعی و ترتیبی، تفسیر قرآن و رشته‌های هنری، چون خطاطی، نقاشی، خیاطی و ...، دوره‌های تقویتی دانش‌آموزان شامل ریاضی و زبان انگلیسی از پایه پنجم تا دهم از جمله برنامه‌های تابستانی است.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های ویژه بانوان و آقایان علاقه‌مند در گروه‌های سنی مختلف تشکیل می‌شود، اظهار کرد: طرح اوقات فراغت مؤسسه با ۱۲ مربی روز‌های زوج ویژه بانوان و روز‌های فرد ویژه آقایان اجرا می‌شود.

صیادی افزود: همچنین دوره‌های ویژه خردسالان سه سال و نیم تا شش سال با سرفصل‌هایی، چون آموزش الفبای قرآنی، آشنایی با قصص قرآنی، حفظ سوره‌های کوچک همراه با بازی و شعر، خلاقیت و کاردستی، آموزش واحدکارهایی، چون شغل، رنگ‌ها، فصول و میوه‌ها و ... طی ایام تابستان نیز برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا (ع) کوثر زابل درباره کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی و دستگاه‌های برودت هوا طی ایام تابستان اظهار کرد: مؤسسه حتی از امکانات اولیه مثل فرش، میز و صندلی، وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسب و استاندارد و کامپیوتر به‌روز و ... محروم است.

وی درباره تعامل با خیرین و همراهی آن‌ها با مجموعه و اتحادیه مؤسسات قرآنی استان گفت: با اتحادیه استان، مسئولان کشوری در سفر‌های استانی (طی مکاتبه) و خیرین بسیاری رایزنی کردیم حتی در زمستان سال ۱۴۰۱ مدیر مجمع خیرین قرآنی اصفهان در مؤسسه حضور پیدا کرد و از نزدیک فقدان و کمی حداقل‌های آموزشی مجموعه را دیدند، اما تا این لحظه حمایتی صورت نگرفته است.

صیادی درباره مکان مؤسسه اظهار کرد: مکان مؤسسه استیجاری هست و هفت ماه دیگر موعد اجاره‌ به پایان می‌رسد، امیدواریم بتوانیم راه‌حلی پیدا کنیم. با وجود مکاتبات و درخواست‌های مکرر، اما متأسفانه مسئولان توجهی ندارند با توجه به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری «باید مراقب تنگه‌های احد باشیم» و اینجا یکی از مصادیق فرمایش ایشان است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه به دلیل عدم رسیدگی‌ها بسیاری از خانواده‌ها مهاجرت کرده‌اند، در پاسخ به این سؤال که آیا امکان استفاه از فضای مسجد برای مؤسسه فراهم نیست؟ تصریح کرد: حتی الامکان استفاده از فضای مساجد به دلیل اعتقادات ویژه اهالی به این مکان مقدس، فراهم نیست.

صیادی بیان کرد: امیدواریم خیرین برای تهیه تجهیزات لازم و ضروری مؤسسه کمک کنند و با توسعه وقف قرآنی شاهد رسیدگی به استان‌ها و شهر‌های کم‌برخوردار باشیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا (ع) کوثر زابل در خیابان طباطبایی، کوچه ۲۴ (نرسیده به فلکه بشیرالله) است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوره‌های مؤسسه می‌توانند با شماره ۰۹۰۴۵۳۸۴۱۸۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha