ششمین جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4150169
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

ششمین جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» در اصفهان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان از برگزاری ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» با هدف تقویت بعد معنوی مددجویان و خانواده‌های آنها خبر داد.

ششمین جشنواره قرآن و عترت باران وحیمحمدرضا مومی اردستانی، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان درباره ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت «باران وحی» اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کمیته امداد، تقویت بعد معنوی مددجویان و خانواده‌های آنهاست که در این راستا، ثبت‌نام در جشنواره قرآن و عترت باران وحی از 30 خرداد همزمان با آغاز ماه ذی‌الحجه شروع شده و تا 15 شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: همه مددجویانی که سابقه فعالیت‌های قرآنی دارند، برای شرکت در این مسابقات می‌توانند در سامانه امداد هوشمند(سها)، زیر پرتال هم‌گروه ثبت‌نام کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان ادامه داد: سه گروه سنی زیر 12 سال، از 12 تا 16 سال و بالای 16 سال می‌توانند در سه بخش آوایی، مفاهیم و هنر شامل رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، اذان، صحت قرائت نماز، صحیح‌خوانی، مداحی، فهم قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، نقاشی، خوشنویسی و قصه‌گویی شرکت کنند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان تصریح کرد: شناسایی و توانمندسازی قرآن‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد، ارتقای دانش قرآنی مخاطبان و ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس به‌واسطه رقابت سالم در مسابقات، از اهداف برگزاری ششمین جشنواره قرآن و عترت باران وحی است.

وی یادآور شد: در هر رشته، نفرات اول تا سوم به‌عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند و به مرحله کشوری مسابقات راه پیدا می‌کنند. جوایز نفرات برگزیده، از 500 هزار تومان تا 10 میلیون تومان است. در پایان جشنواره نیز آیین اختتامیه برگزار می‌شود.

مومی اردستانی درباره دیگر برنامه‌های کمیته امداد گفت: شش کانون در سطح استان برای بانوان و آقایان فعال است که مددجویان در راستای مهارت‌آموزی و براساس علاقه به هر یک از رشته‌‌های ورزشی و هنری و فنون تخصصی می‌توانند از ظرفیت این کانون‌ها استفاده کنند. رشته‌های فنی و تخصصی به‌گونه‌ای آموزش داده می‌شود که در آینده بتواند برای فرد زمینه اشتغال را فراهم کند، زیرا مددجویانی که دوره تخصصی گذرانده باشند، می‌توانند از واحد خودکفایی کمیته امداد وام اشتغال دریافت و برای خود شغل ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: در تابستان نیز برای رده‌های سنی کودک تا بزرگسال برنامه‌های قرآنی، هنری، مهارتی و ورزشی برگزار می‌شود و اگر بعضی از کانون‌ها فاقد یک‌سری رشته‌ها باشند، می‌توانند هنرجویان خود را به دیگر کانون‌ها معرفی کنند تا از ظرفیت آنها استفاده شود. از مردم و خیرین استان اصفهان نیز خواهشمندیم به‌منظور ارتقای سطح فرهنگی مددجویان و غنی‌سازی اوقات قراغت آنها، ما را یاری کنند.

زهراسادات مرتضوی

انتهای پیام
captcha