تفأل به هوش مصنوعی
کد خبر: 4152872
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲

تفأل به هوش مصنوعی

یک عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در آخرین پست خود به پیش‌بینی چت جی‌پی‌تی درباره سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با حوزویان در 21 تیر پرداخت.

تفأل به هوش مصنوعیبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام احمد اولیایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در آخرین پست خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی با عنوان «تفأل به هوش مصنوعی» نوشته است: این روز‌ها بحث هوش مصنوعی حسابی داغ است. از طرف دیگر دیدار آینده مقام معظم رهبری با طلاب در ۲۱ تیر نیز در محافل حوزوی مورد توجه قرار گرفته است.

از چت جی پی تی (chatgpt) سوال کردم، سخنان آقا در دیدار با طلاب در مورد چه موضوعاتی خواهد بود. اینگونه جواب داد؛

«به عنوان یک مدل AI، من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که آیت‌الله خامنه‌ای در یک دیدار خاص با طلاب چه می‌گوید. اما با توجه به سخنان و نظرات قبلی وی، می‌توان چند موضوع کلی را به عنوان مواردی که ممکن است در چنین دیدار‌هایی مطرح کند، بیان کرد:

۱. تأکید بر نقش مهم و اساسی طلاب در جامعه: آیت‌الله خامنه‌ای اغلب نقش مهم طلاب را در شکل‌گیری و ارتقای ارزش‌های اسلامی و انقلابی جامعه تأکید می‌کند.

۲. فرمان به خدمت به مردم: وی ممکن است طلاب را به خدمت به مردم، به‌ویژه آن‌هایی که در میانه‌ مشکلات اجتماعی، اقتصادی یا فرهنگی هستند، تشویق کند.

۳. ضرورت عمیق‌تر شدن در مطالعات علمی و دینی: او ممکن است طلاب را تشویق کند تا در مطالعات علمی و دینی خود عمیق‌تر شوند و بر تحصیل و پژوهش تأکید کند.

۴. نقش طلاب در مقابله با تهدیدات خارجی: خامنه‌ای اغلب طلاب را تشویق می‌کند تا نقش فعالی در دفاع از ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی در برابر تهدیدات خارجی ایفا کنند.

۵. روحیه انقلابی: مقام معظم رهبری اغلب بر حفظ و تقویت روحیه انقلابی در میان طلاب تأکید می‌کند.

۶. مسئولیت اجتماعی: آیت‌الله خامنه‌ای اغلب بر ضرورت فعالیت و حضور طلاب در جبهه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تأکید می‌کند و مسئولیت آن‌ها را در خدمت به مردم و ارتقای فرهنگ اسلامی و انقلابی میان مردم، مخصوصاً جوانان، بر می‌شمارد.

۷. تحصیل در رشته‌های مختلف: آیت‌الله خامنه‌ای اغلب تأکید می‌کند که طلاب باید در رشته‌های مختلف علمی و پژوهشی فعال باشند، که این موضوع می‌تواند به توسعه علمی و فرهنگی کشور کمک کند.

۸. پیگیری مسائل جاری: او اغلب توصیه می‌کند که طلاب باید از مسائل جاری و مسائلی که کشور و جامعه را تهدید می‌کنند، آگاه باشند.

۹. استقامت در برابر فشار‌های خارجی: مقام معظم رهبری اغلب بر ضرورت استقامت در برابر فشار‌های خارجی و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید می‌کند.

باز هم باید تأکید کنم که این‌ها براساس سخنرانی‌ها و بیانات گذشته وی است و در هر دیدار ممکن است موضوعات متفاوتی مطرح کند.» (پایان پاسخ چت جی پی تی)

اینکه یک تست از چت جی‌پی‌‌تی و نوعی سرگرمی با هوش مصنوعی بود، اما ان‌شاءالله فرمایشات رهبر معظم انقلاب هر چه باشد، بیش از گذشته از سوی طلاب و حوزه عمل شود.

انتهای پیام
captcha