برگزاری دو یادواره ویژه شهدای قرآنی + عکس
کد خبر: 4152950
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
در دیدار با خانواده شهید رضائیان مطرح شد؛

برگزاری دو یادواره ویژه شهدای قرآنی + عکس

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) در دیدار با خانواده شهید حسین رضائیان از برگزاری دو یادواره ویژه شهدای قرآنی شاگرد مرحوم اربابی و شهدای قرآنی دارالتحفیظ خبر داد.

دیدار با خانواده شهید قرآنی

به گزارش ایکنا، دیدار با خانواده شهدای قرآنی که چهارشنبه هر هفته به همت کمیته شهدای قرآنی سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله (ص) برگزار می‌شود، این هفته چهارشنبه 14 تیرماه اختصاص به خانواده شهیدحسین رضائیان داشت. 

در این برنامه که ولی یاراحمدی، عضو کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن، بهروز یاریگل، علی‌اکبر ملکشاهی، مرتضی یادگاری و محمد ضرغام از اساتید، پیشکسوتان و کارشناسان قرآنی، رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) را همراهی می‌کردند، با عباس رضائیان، برادر شهید حسین رضائیان دیدار و گفت‌و‌گو شد.

رحیم قربانی در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از خانواده شهید رضائیان که پذیرای آن‌ها بودند، گفت: کمیته شهدای قرآنی در سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) به دنبال شناسایی شهدایی است که قاری، حافظ و یا مربی قرآن بوده‌اند و امروز توفیق شد که به خدمت برادر شهیدحسین رضائیان برسیم که گویا این شهید بزرگوار خود شاگرد مرحوم علی اربابی، از پیشکسوتان قرائت قرآن بودند.

برگزاری قریب‌الوقوع دو یادواره ویژه شهدای قرآنی + عکس

وی ادامه داد: جمعی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی که امروز در این دیدار در خدمتشان هستیم، مدیون شهدا و خانواده ایشان هستیم.

قربانی افزود: این کمیته قصد دارد در آینده نزدیک دو یادواره برای شهدای قرآنی برگزار کند که یادواره نخست مربوط به شهدای قرآنی است؛ این شهدا، همگی از جمله شاگردان مرحوم علی اربابی هستند که تعداد آن‌ها 7 نفر است. در یادواره دوم به سراغ شهدای دارالتحفیظ خواهیم رفت که شامل 26 شهید می‌شود.

برگزاری قریب‌الوقوع دو یادواره ویژه شهدای قرآنی + عکس

در ادامه این دیدار، عباس رضائیان، برادر شهیدحسین رضائیان از این اقدام سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) تشکر کرد و گفت: شهیدحسین رضائیان همانطور که به درستی اشاره شد، از جمله شاگردان مرحوم اربابی بود؛ البته از آنجا که مادر مرحوم ما نیز خود قاری و به اصطلاح خانم جلسه‌ای بودند، این شهید بزرگوار تحت تأثیر تعالیم ایشان هم بود.

وی به منش و رفتار نیکوی برادر شهیدش اشاره کرد و گفت: در مورد این شهید از کلام شهید حاج قاسم سلیمانی وام می‌گیرم که گفت: یک شهید قبل از اینکه به شهادت برسد ابتدا باید خودش شهید بوده و رفتار و منش او خدایی باشد.

رضائیان اظهار کرد: شهید رضائیان با وجود آنکه هنگام شهادتش تنها 22 سال داشت اما بزرگ‌منش بود، به پدر و مادر نهایت نیکی و احسان را داشت و رفتار و اخلاق او تا آنجایی در فامیل زبانزد بود که در محافل خانوادگی حتی سالخوردگان و افراد پا به سن گذاشته از او تمکین داشتند و او می‌توانست با لحن و کلام خود، همه را مجذوب خود کند.

عباس رضاییان ادامه داد: شهیدحسین رضائیان سال سوم رشته علوم قضایی در دانشگاه بود که به جبهه ‌رفت و شهید شد و در عین حال معاونت فرهنگی بسیج را نیز به عهده داشت و برای بسیجیان در خصوص مسائل عقیدتی کلاس برگزار می‌کرد که حتی برخی از این برنامه‌ها به شکل فردی و خصوصی برای نوجوانان و جوانان برگزار می‌شد تا جایی‌که تازه بعد از شهادت او بود که ما هم متوجه برگزاری این جلسات شدیم.

برگزاری قریب‌الوقوع دو یادواره ویژه شهدای قرآنی + عکس

وی تصریح کرد: شهیدحسین رضائیان بسیار مراعات پدر و مادر را می‌کرد و حتی در آخرین اعزامش به جبهه که مرحوم مادرم برایش آینه و قرآن آورد، به او گفته بود که بهتر است این کار را نکند چون در قبال کاری که دیگر رزمندگان می‌کنند، او کاری انجام نمی‌دهد و بی‌دلیل نباید همسایه و نزدیکان را نگران این موضوع کرد؛ حتی پیش از اعزام بسیار سفارش پدر را به ما کرد و چون می‌دانست پدر علاقه‌مند به شرکت در مراسم دعای ندبه هر جمعه است، از ما توقع داشت که این خواسته پدر را برآورده سازیم.

عباس رضائیان گفت: از جمله هم‌دوره‌ای‌ها و هم‌محله‌ای‌های من و شهیدحسین رضائیان، حاج حسن ربیعیان از کارشناسان و قاریان ممتاز است که همگی ما شاگرد مرحوم علی اربابی بودیم. آقای ربیعیان بارها به این موضوع اذعان کرده که تشویق‌های شهید حسین رضائیان او را به این راه و آموزش قرآن سوق داده است.

در ادامه این مراسم بهروز یاریگل و ولی یاراحمدی به بیان مطالب و خاطراتی از تجارب خود در حوزه آموزش قرآن و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل پرداختند و مرتضی یادگاری و علی‌اکبر ملکشاهی نیز آیاتی از قرآن را تلاوت کردند ضمن آنکه علی‌اکبر ملکشاهی در قالب تماس تلفنی که با حسن ربیعیان داشت، موجب شد تا دقایقی حضار به شکل تلفنی در جریان خاطرات ربیعیان از شهید حسین رضائیان قرار گیرند.

حُسن ختام این دیدار هم مدیحه‌سرایی عباس رضائیان، برادر شهیدحسین رضائیان بود که در وصف و نعت امیرالمؤمنین علی (ع) در آستانه عید سعید غدیر خم ابیاتی را خواند.

برگزاری قریب‌الوقوع دو یادواره ویژه شهدای قرآنی + عکس

در پایان این مراسم هم از سوی سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص)، لوح یادبود و یک جلد کلام‌الله مجید به خانواده شهید رضائیان اهدا شد.

امیرسجاد دبیریان

انتهای پیام
captcha