نخستین همایش «رسم زندگی» در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4153443
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
با هدف تبیین آموزه‌های نهج‌البلاغه

نخستین همایش «رسم زندگی» در اصفهان برگزار می‌شود

نخستین همایش آموزشی «رسم زندگی» با هدف تبیین ابعاد گوناگون نهج‌البلاغه، به همت مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

همایش «رسم زندگی» در اصفهانسیدهاشم موسوی، مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان از برگزاری نخستین همایش آموزشی «رسم زندگی» با هدف تبیین ابعاد گوناگون نهج‌البلاغه خبر داد و اظهار کرد: این همایش در روزهای 18 و 19 تیرماه به ترتیب با موضوع «حقوق شهروندی و مدیریت علوی در نهج‌البلاغه» و «تربیت از منظر امیرالمؤمنین علی(ع)» برگزار می‌شود.

وی افزود: روز نخست همایش «رسم زندگی» ویژه مدیران فرهنگی و اجرایی شهر است که در جریان آن، با اصول و مبانی نهج‌البلاغه در خصوص نحوه مواجهه با مردم، ارائه خدمات به آنها و مسائل مربوط به حوزه حقوق شهروندی آشنا می‌شوند. روز دوم نیز با حضور مربیان و فعالان فرهنگی و معلمان و فرهنگیان شهر برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز توسعه فعالیت‌های قرآن و نهج‌البلاغه شهرداری اصفهان ادامه داد: مباحث این همایش از سوی استاد محمدعلی مجد فقیهی، پژوهشگر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه ارائه می‌شود و در حاشیه همایش نیز رویداد تولید آثار فاخر هنری با مشارکت شرکت‌کنندگان در همایش شکل می‌گیرد. این رویداد مبتنی بر تولید تابلونقش‌های قلمکار، ممهور به نام امیرالمؤمنین(ع) است و با هدف شناسایی افراد و گروه‌های شاغل در مجموعه‌های فرهنگی و دستگاه‌های دولتی که می‌توانند در زمینه ترویج آموزه‌های نهج‌البلاغه در حوزه‌های مسئولیتی خود فعالیت کنند، برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همایش «رسم زندگی» در روزهای 18 و 19 تیرماه، از ساعت 8 تا 14 در قالب سه کارگاه یک‌ونیم ساعته در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد و حدود 300 نفر برای شرکت در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

موسوی تصریح کرد: سلسله همایش‌های «رسم زندگی» با موضوعات مربوط به نهج‌البلاغه در آینده نیز ادامه خواهد یافت و برای دوره‌های بعدی، موضوعاتی مانند ارتباط والدین و فرزندان و حکومت علوی در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha