گروه‌های نمایشی مذهبی کرج حمایت می‌شوند
کد خبر: 4153690
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

گروه‌های نمایشی مذهبی کرج حمایت می‌شوند

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایش‌های مذهبی و تعزیه در ایام محرم گفت: برای حمایت از این گروه‌ها مصوباتی به تصویب شورا رسیده تا بخشی از دغدغه فعالان این حوزه رفع شود.

نمایش مذهبی

امیر اشتری، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایش‌های مذهبی و تعزیه در ایام محرم اظهار کرد: برای حمایت از این گروه‌ها مصوباتی به تصویب شورا رسیده تا بخشی از دغدغه فعالان این حوزه رفع شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین این نمایش‌ها «عمو هاشم» استاد فتحعلی بیگی است، افزود: چند گروه نمایشی دیگر هم اعلام آمادگی کرده‌اند که با برطرف‌کردن برخی نواقص، مجوز لازم برای اجرای آنها صادر می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه سازمان فرهنگی از فعالان حوزه کتاب هم حمایت می‌کند، توضیح داد: در این راستا کمیته کتابی در سازمان فعال است که درخواست‌های واصله برای حمایت از نویسندگان از جمله مشارکت در چاپ کتاب و خرید محصول در آن مطرح می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی جهت مرمت و تجهیز مراکز فرهنگی تحت پوشش شهرداری کرج توضیح داد: در حال حاضر فرهنگسرای کوثر در اولویت قرار دارد و امسال برای بهسازی آن یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

اشتری با بیان اینکه در تلاش هستیم تا پایان این دوره از مدیریت شهری چهره فرهنگسراهای شهر را تغییر دهیم، گفت: از آنجایی که این مراکز فرهنگی فعال هستند و مراجعه‌کننده دارند، روند مرمت و تجهیز آنها کمی زمان‌بر است و در این خصوص از شهروندان درخواست داریم صبور باشند.

وی بیان کرد: واقعیت این است اگر بخواهیم فرهنگسرایی را در بازه زمانی کمتر از یک سال تعمیر و تجهیز کنیم و شرایط آن را به استانداردهای تعیین شده برسانیم باید کلاس‌های آموزشی آن را تعطیل کنیم که این کار امکان‌پذیر نیست.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های اداره اوقات فراغت این سازمان تا پایان تیرماه افزود: اجرای نمایش‌های موزیکال، برگزاری لیگ سرگرمی و بازی‌های محلی، لیگ سرگرمی بازی‌های یارانه‌ای، افتتاح گالری‌های هنری و برگزاری دوره‌های آموزش شهروندی در راستای الگوی صحیح مصرف آب و برق بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای اولین ماه تابستان است.

اشتری در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و ضرورت حمایت از هیئت‌های مذهبی توضیح داد: سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان در قالب کمک هزینه نقدی به هیئت‌های مذهبی فعال محلات شهر پرداخت شد و با حمایت شورا امسال هم این اتفاق می‌افتد.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات قرآنی گفت: برنامه‌ریزی برای هشتمین دوره از این مسابقات در حال انجام است و امیدواریم با هدف‌گذاری صحیح و تخصیص اعتبار مناسب، شاهد برگزاری این مسابقات در پاییز امسال باشیم.

انتهای پیام
captcha