پرداخت زکات باعث حل مشکلات مردم می‌شود
کد خبر: 4155400
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
امام جمعه اهر:

پرداخت زکات باعث حل مشکلات مردم می‌شود

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده گفت: پرداخت زکات نه تنها در دنیا و آخرت برای فرد ثمرات بسیاری دارد بلکه از لحاظ اجتماعی نیز باعث حل بسیاری از مشکلات و مسائل مردم و به‌ویژه نیازمندان و مستمندان خواهد شد. 

حجت الاسلام حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، امام جمعه اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بر ضرورت ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تأکید کرد و گفت: باید بر روی فرهنگ‌سازی و اهمیت پرداخت زکات در جامعه بیشتر تبلیغ شود. 

وی زکات را یکی از محل‌های تأمین نیازهای نیازمندان و فقرا برشمرد و افزود: پرداخت به موقع زکات ثمرات مثبت و زیادی برای فرد در دنیا و آخرت به همراه خواهد داشت. 

حاجی‌زاده گفت: پرداخت زکات نه تنها در دنیا و آخرت برای فرد ثمرات زیادی دارد بلکه از لحاظ اجتماعی نیز باعث حل بسیاری از مشکلات و مسائل مردم و به‌ویژه نیازمندان و مستمندان خواهد شد. 

امام جمعه اهر، با اشاره به مشکلات اخیر خشکسالی، خسارات شدید سیل و کم آبی به مزارع و باغات شهرستان اهر افزود: امسال با وجود بروز این خسارات با همکاری ادارات مربوطه و کشاورزان بیش از ۶۵میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است که نسبت به سال گذشته روند افزایشی دارد. 

وی در ادامه زکات را جزو توصیه‌های دین اسلام مطرح کرد و گفت: پرداخت زکات جزو وظایف شرعی بوده و باید به آن عمل شود تا برای حل مشکلات زندگی و مالی مسلمین هزینه گردد. 

حاجی‌زاده، با اشاره به عوامل تأثیر فردی و اجتماعی زکات در جامعه اظهار کرد: امسال خوشبختانه با همکاری کشاورزان و ادارات ذیربط بیش از ۶۵ میلیارد ریال زکات به‌صورت نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده است که از این میزان زکات بیش از ۵۲ میلیارد ریال آن به صورت غیرنقدی و حدود ۱۳ میلیارد ریال نیز به‌صورت نقدی جمع آوری شده است.

انتهای پیام
captcha