بازخوانی عاشورای سال ۶۱ هجری قمری در قاب محرم ۱۴۴۵
کد خبر: 4155898
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

بازخوانی عاشورای سال ۶۱ هجری قمری در قاب محرم ۱۴۴۵

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی اولین درس عاشورای ۶۱ را انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و دومین خوانش و بازخوانی را ایجاد هسته‌های حزب‌الله در منطقه دانست که خار چشمان نظام سرمایه‌داری آمریکا و غرب شده است. 

به گزارش ایکنا، ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «تصور آل سفیان و آل معاویه در سال ۶۱ هجری قمری که یزید، آن مصیبت بی‌نظیر جهان هستی را رقم زد، تصور یک جنگ قدرت داخلی بود و هرگز در تصورش هم نمی‌گنجید که این سرآغاز و مبنایی برای ايجاد یک فرهنگ مبارزه و جهاد جهانی در طول تاریخ پس از دهم محرم سال ۶۱ تا پایان تاریخ خواهد شد. 

پیشینه همه جنایتکارانی که در طول تاریخ رو در روی انبیاء و اولیای الهی قرار گرفته‌اند نیز همین را نشان می‌دهد که آنان درصدد خاموش کردن نور خدا بوده‌اند و خداوند همان فعل آنان را به چراغ راه جهادگران و مبارزان آینده تبدیل کرده است و این سنت همیشگی خداوند است. 

همه شنیده‌ایم و دیده‌ایم و تجربه کرده‌ایم که یکی از خاستگاه‌های اصلی ایحاد نهضت روح‌الله از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که در نهایت به ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ تبدیل شد و خود سرآغاز تحولات منطقه‌ای و جهانی کنونی شده است، مکتب و فرهنگ عاشورایی است . 

پس اولین درس عاشورای ۶۱، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران است.  دومین خوانش و بازخوانی محرم ۶۱، ایجاد هسته‌های حزب‌الله در منطقه است که خار چشمان نظام سرمایه‌داری آمریکا و غرب شده است. 

کیست که نداند فرهنگ عاشورای حسینی که مبدأ آن دهم محرم سال ۶۱ است، سنگ‌بنای فکری و فرهنگی و مبارزانی و جهادی حزب‌الله لبنان، حشدالسعبی عراق، انصارلله یمن، فاطمیون و زینبیون افغانستان و دیگر گروه‌های جهادی نیست . کیست که نداند قیام امام حسین(ع) در سال ۶۱، الگوی مبارزه مبارزان و آزادی‌خواهان در طول تاریخ دور و نزدیک جهان قرار نگرفته است. 

و راستی آیا امروز بجز فرزندان فکری و فرهنگی و مکتبی عاشورای حسینی، قطب جدی و حقیقی و واقعی در مبارزه با فرهنگ و تفکر و تمدن و نظام لیبرال دموکراسی غربی و آمریکایی وجود دارد؟ پس بر کوچک و بزرگ هر ایرانی مسلمان و غیر مسلمان که واقعا خود را طرفدار و عاشق امام حسین(ع) می‌داند، این است که محرم ۱۴۵۵هحری قمری و ۱۴۰۲ شمسی را به کانونی برای حمایت و دفاع از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و خاصه رهبری عزیز و حکیم و مقتدر آن که نسخه امروزین و بازخوانی شده قیام حسینی سال۶۱ است، قرار دهد. برای جبران کاستی‌ها بکوشد و هر کس در هر کجا هست، کار و وظیفه و مسئولیت خود را بی‌عیب و نقص انجام دهد و در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا و دولت‌های اروپایی بایستد». 

انتهای پیام
captcha