امنیت خود را مدیون شهدا هستیم
کد خبر: 4156515
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
رحیم قربانی:

امنیت خود را مدیون شهدا هستیم

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) گفت: آسایش و امنیتی که امروز در جامعه حکم فرماست حاصل ایثار شهداست؛ در این راستا باید با ادامه راه این شهیدان با آنان تجدید میثاق داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، جامعه قرآنی در ادامه سلسله جلسات دیدارهای خود از خانواده شهدای قاری، این هفته با خانواده شهید محمدرضا کارآمد دیدار کرد. در این دیدار که عصر روز گذشته ۲۸ تیر انجام شد، رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه حضرت محمد رسول الله(ص)، محمدرضا زاهدی، حافظ قرآن کریم، منصور آقامحمدی، رزمنده و قاری قرآن و مجید حمیدزاده، همرزم شهید حضور داشتند.
 
در ابتدای جلسه رحیم قربانی، گفت: خدا را شاکرم این هفته هم توفیق یافتیم به اتفاق جامعه قرآنی از یکی دیگر از خانواده شهدای قاری دیدن کنیم. این دیدارها تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌های شهداست.
 
وی افزود: چند سال پیش یک کمیته قرآنی شکل گرفت تا شهدای قاری شناسایی و تجلیل شوند‌. این اتفاق تا به امروز رخ داده و ادامه خواهد داشت زیرا ما امنیت و آسایش خود را مدیون ایثار شهدا هستیم.
 
در  ادامه جلسه آقامحمدی نیز بیان کرد: ما به شهدا مدیون هستیم. از شهدا نور ساطع می‌شود و ما با نزدیک شدن به این نور می‌توانیم به سعادت برسیم. شهدا با ایثار جانشان کار بزرگی کردند. شهید کارآمد جوانی ۲۰ ساله بود که با ایثار جانش تا ابد در تاریخ این سرزمین ماندگار شد.
 
زاهدی، حافظ قرآن کریم نیز بیان کرد: برای من توفیق است که به دیدار خانواده شهدا بیایم. وقتی شهدایی نظیر شهید کارآمد را می‌بینیم، می‌فهمم باید جدا از حافظ قرآن بودن یک قرآنی به معنای واقعی باشم چون در راستای قرآن قدم برداشتن در حقیقت تجدید میثاق با آرمان‌های شهداست.
 
در ادامه جلسه حمیدزاده، همرزم شهید نیز در سخنانی تصریح کرد: من و شهید کارآمد صیغه برادری خوانده بودیم. وی عاشق شهادت بود و در نهایت به آرزویش نیز رسید.
 
در بخش بعدی این دیدار خانواده شهید سخن گفتند. در ابتدا نیز مادر شهید بیان کرد: پسرم عاشق قرآن و مداحی بود و از هر فرصتی برای تلاوت قرآن استفاده می‌کرد. وی همچنین به کار تدریس قرآن نیز مشغول بود و به بچه‌های کوچک، قرآن می‌آموخت.
 
وی ادامه داد: زمانی که خبر شهادت فرزندم به من رسید در مشهد بودم و شب قبل خواب شهید شدن فرزندم را دیدم. وی عید قربان شهید شد و پیکرش عید غدیر به دستمان رسید. پسرم همیشه به ما توصیه می‌کرد فرایض دینی خود را به جا آوریم و همیشه حامی انقلاب باشیم.
 
برادر شهید نیز در این دیدار گفت: من از برادرم ۱۰ سال بزرگتر بودم. وی اول فروردین سال ۴۵ به دنیا آمد و ۱۵ مرداد سال ۶۶ در عملیات نصر ۷ در منطقه سردشت به شهادت رسید. او کم حرف بود. بسیار به مردم کمک می‌کرد و کمک کردن به دیگران را رسالت خود می‌دانست.
 
وی اضافه کرد: برادرم بار چهارمی که به جبهه رفت به شهادت رسید. وی آرزوی شهادت داشت. برادر شهیدم مداح امام حسین(ع) بود. او به جوانان همسن خود راهنمایی بسیار می‌کرد حتی تلاش می‌کرد جوانانی که با او تفاوت دیدگاه داشتند را هم راهنمایی کند.
 
برادر شهید کارآمد در بخشی از سخنان خود با انتقاد از بنیاد شهید گفت: از بنیاد شهید گلایه‌مند هستم چون نحوه رسیدگی آنها به خانواده شهدا مطلوب نیست البته این گلایه را به موضوعات مادی مربوط نکنید اما انتظار این است که آنها حداقل رسیدگی‌ها را انجام دهند.
 
برادر شهید کارآمد تأکید کرد: شهید کارآمد همانند جوانان دیگر به تفریحات سالم علاقه‌مند بود. او در دبیرستان تئاتر بازی می‌کرد و به فوتبال نیز علاقه داشت به ویژه طرفدار تیم پرسپولیس بود.
 
در انتهای مراسم خواهر شهید نیز تصریح کرد: من نیز شب قبل از شنیدن خبر شهادت برادرم خواب او را دیدم. وی به من خبر شهادتش را داد. برادرم بسیار به انقلاب علاقه داشت و تنها به فرمان امام(ره) بود که عازم جبهه شد. من به عنوان خواهر شهید آرزویی دارم که سال‌هاست می‌خواهم به آن برسم و آن نیز دیدار با مقام معظم رهبری است.
 
در انتهای مراسم جامعه قرآنی با اهدای لوح از خانواده شهید تجلیل به عمل آوردند.
انتهای پیام
captcha