برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در اردبیل
کد خبر: 4158115
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
با حضور مداحان و شعرای آئینی؛

برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در اردبیل

جلسه هماهنگی برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور مداحان و شعرای آئینی در اردبیل برگزار شد.

قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، سوم مردادماه، در جلسه هماهنگی برنامه‌های عزاداری و تجمع مردم حسینی اردبیل در تاسوعا و عاشورا در سخنانی، با بیان اینکه اردبیل در پرورش مداحان شهیر نقش بسزایی داشته و عزاداری‌های منطقه شهرت بین‌المللی دارد، اظهار کرد: مردم اردبیل عقلانیت و تدین را در اجتماع عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی به نمایش می‌گذارند.

وی مراسم عزاداری ماه محرم اردبیل را الگوی عزاداری برای کشور عنوان کرد و افزود: اردبیل با برگزاری مراسم باشکوه و مدون عزاداری محلات ششگانه و سیزده گانه در بازار تاریخی و سطح شهر نشان داد که با تلفیق شور و شعور حسینی همواره در احیای مکتب حسینی ثابت قدم بوده و همواره با تاکید بر ترویج وفاق و همدلی در اشعار و مداحی‌ها زبان زد تمامی استان‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه این مراسم مطالبه ملی از اردبیل است و آحاد حسینیان، چشم به عزاداری اردبیل دوخته و همواره عشق و ارادت خود را به حسینیان اردبیل اعلام می‌کنند، لذا مداحان و شعرا بایستی از قرائت هر گونه اشعار تفرقه انگیز و طعنه پرداز خودداری کرده و پیام‌های همدلی و یکپارچگی حول محور حب اهل‌بیت(ع) و تبیین اهمیت ایثار و شهادت را به عزاداران ارائه کنند.

 

برنامه‌های عزاداری تاسوعا و عاشورای اردبیل از برنامه‌ها شاخص عزاداری در کشور

جعفرزاده به عناوین برنامه‌های روز تاسوعا اشاره کرد و گفت: برنامه عزاداری روز تاسوعا ساعت ۱۳:۳۰ روز پنجشنبه ۵ مرداد در محل عالی قاپوی اردبیل در قالب قرائت قرآن، سخنرانی و مداحی توسط مداحان اهل‌بیت(ع) اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در خصوص برنامه‌های عاشورای حسینی در اردبیل گفت: اجتماع بزرگ حسینیان اردبیل در روز عاشورا ساعت ۱۷ جمعه ۶ مرداد در محل عالی قاپوی اردبیل در قالب قرائت قرآن، سخنرانی و مداحی توسط مداحان و شعرای آئینی با حضور هیئات، دستجات عزاداری و مردم حسینی دارالارشاد اردبیل برگزار می‌شود.

 

اقامه نماز ظهر عاشورا نماد عبودیت همراه با دلدادگی به حضرت امام حسین(ع) است

وی به اقامه نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و گفت: مردم مؤمن و عزادار اردبیل با حضور گسترده در نماز ظهر عاشورا نماد عبودیت همراه با عزاداری را به عنوان خاستگاه تشیع در کشور به نمایش گذاشته و به یاد آخرین نماز حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به اقامه نماز ظهر عاشورا می‌پردازند.

جعفرزاده افزود: در شهر اردبیل در دو نقطه شهر اعم از مصلی حضرت امام(ره) اردبیل و امامزاده سیدصدرالدین(ع) واقع در میدان وحدت اردبیل و در شهرستان‌ها در مساجد جامع هر شهر نماز ظهر عاشورا اقامه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha