مباحث آموزشی باید پیوست فرهنگی داشته باشد
کد خبر: 4162231
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

مباحث آموزشی باید پیوست فرهنگی داشته باشد

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان‌اینکه در امورآموزشی، پیوست فرهنگی اثربخش است، گفت: براین باور هستیم هر معلمی وقتی در کلاس درس حاضر می‌شود علاوه بر ارائه متون درسی باید دانش‌آموزان را با مهارت‌های زندگی و آموزه‌های قرآنی آشنا کند، لذا وقتی مباحث علمی با آموزه‌های دینی آمیخته شود قطعا تاثیرگذاری بیشتر صورت خواهد گرفت.

نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، سیدرضا نظری، مدیر کل آموزش و پرورش گلستان امروز، 22 مرداد در دیدار با خبرگزاری‌های جهاد‌دانشگاهی گلستان ضمن تبریک هفته خبرنگار گفت: همه انسانها در طول زندگی خود تلاش می‌کنند مسیر خوبی را برای پیشبرد اهداف خود تعیین کنند، لذا رسانه خوب مسیر خوبی را برای فرد و مجموعه دستگاه اجرایی فراهم می‌کند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان انتقاد و مطالبه‌گری جزء سازندگی یک مدیر خوب دانست وگفت: انتقاد و مطالبه‌گری زمینه پیشرفت و ترسیم‌کننده افق پیشرو برای مدیر است، لذا شفاف‌سازی رسانه کمک به دستگاه‌های بوده که خاستگاه آنها رسانه است.

نظری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر بیان اقدامات دولت در جهت امیدآفرینی و جهادتبیین گفت: برای اینکه مطالبه‌گری حضرت آقا در این زمینه اتفاق بیفتد باید اقدامات انجام شده در دستگاه‌های اجرایی رسانه‌ای شود، لذا براین باور هستم که اگر امیدآفرینی در دانش‌آموزان ایجاد شود قطعا سطح سواد جامعه بالاتر رفته و تصمیمات کلان جهانی بهترگرفته می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با بیان‌اینکه هر فعالیتی که انجام می‌گیرد باید پیوست فرهنگی داشته باشد و در امور آموزشی، پیوست فرهنگی اثربخش است، افزود: براین باور هستیم هر معلمی وقتی در کلاس درس حاضر می‌شود علاوه بر ارائه متون درسی باید دانش‌آموزان را با مهارت‌های زندگی و آموزه‌های قرآنی آشنا کند، لذا وقتی مباحث علمی با آموزه‌های دینی آمیخته شود قطعا تاثیرگذاری بیشتر صورت خواهد گرفت.

نظری به کنگره مسابقات قرآن ویژه دانش‌آموزان سمپاد در گلستان اشاره کرد وگفت: این کنگره سال گذشته به میزبانی استان گلستان برگزار شد که مورد استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان سراسر کشور قرار گرفت و امیدواریم که این اقدامات زمینه رشد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را در جامعه فراهم کند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان به طرح اوان کودکی اشاره کرد وگفت: زیرساخت‌های منظومه آموزش و پرورش در کودکستان است؛ کودکستان‌های ما باید برنامه داشته باشند و بر مدار برنامه حرکت کنند و پیش بروند؛ رویکردهای اسلامی برای کودکستان باید کاملا تبیین شوند، لذا جوامع هدف این دو طرح فرزندان، نوجوانان، جوانان و آینده‌سازان این نظام هستند که باید از آنها صیانت همه جانبه به منظور فراهم‌شدن زمینه رشد داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان به قرارگاه قرآنی ویژه دانش‌‎آموزان استان اشاره کرد وگفت: در حال حاضر ۱۴ قرارگاه قرآن، عترت و نماز در سطح استان در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان و ۳۵ کانون فرهنگی تربیتی در ۲۲ انجمن در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان‌اینکه تربیت قرآنی دانش‌آموزان زمینه رشد علمی و آموزشی آنان را در پی‌خواهد داشت، گفت: شناسایی استعدادهای قرآنی و فراهم کردن شرایط برای پرورش این استعداد‌ها موجب ایجاد فضای قرآنی در مدارس می‌شود.

انتهای پیام
captcha