آغاز اعزام گروه‌های امدادی برای خدمت در اربعین
کد خبر: 4162606
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

آغاز اعزام گروه‌های امدادی برای خدمت در اربعین

با اعزام اولین تیم راه‌انداز درمانی هلال احمر، اعزام گروه‌های امداد و نجات و کادر درمان هلال احمر به پیاده‌روی اربعین آغاز شد.

آغاز اعزام گروه‌های امدادی جمعیت هلال احمر برای خدمت در اربعینبه گزارش ایکنا، جمعیت هلال احمر کشورمان، مسئولیت ارائه خدمات بهداشتی درمانی در ایام اربعین حسینی در کشور عراق و پایانه‌های مرزی کشورمان را بر عهده دارد. از آنجایی که طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین آغاز اعزام زائران اربعین کشورمان از اول ماه صفر مصادف با 27 مردادماه است، تیم‌های راه‌انداز مراکز درمانی و امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حال اعزام به مرزهای ایران و مسیر پیاده‌روی در عراق هستند.

در همین راستا نیز تیم 50 نفره راه‌انداز درمانی هلال احمر 22 مردادماه عازم عتبات عالیات شده‌اند تا مراکز درمانی هلال احمر را در عراق راه‌اندازی کنند. از روز پنج‌شنبه 26 مردادماه نیز اعزام کاروان امداد و نجات و کادر درمان هلال احمر با انجام مراسم بدرقه رسمی در حرم امام راحل آغاز می‌شود.  

تیم‌های راه‌انداز هلال احمر شامل تأسیسات، کارشناس IT، خدمات، تکنسین فوریت‌های پزشکی، تکنسین دارویی، تکنسین‌های برق و تأسیسات، کارشناس و تکنسین آزمایشگاه هستند که آماده‌سازی درمانگاه‌ها و پایگاه‌های درمانی هلال‌احمر در عراق، تخلیه دارو، تجهیزات پزشکی، راه‌اندازی تجهیزات پزشکی در درمانگاه‌ها، راه‌اندازی سیستم‌های برقی و تأسیساتی درمانگاه‌ها، بیمارستان‌های صحرایی، نصب چادرهای درمانی بین‌راهی، سرکشی و رفع ایرادات فنی مراکز درمانی و فعالیت‌های تبلیغات محیطی را بر عهده دارند.

یادآوری می‌شود در ادامه نیز گروه‌های مختلف پزشکی و کادر درمان برای خدمت در 70 مرکز درمانی هلال احمر ایران در عراق به این کشور اعزام می‌شوند تا در ایام پیاده‌روی اربعین به زائران ارائه خدمت کنند.

انتهای پیام
captcha